Gå til innhold

ROMA :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på jærstetur til Roma med mannen min:-) Noen som har vært der? Har søkt opp endel om de stor turiststedene. Noen som har tips de bare må dele?

Jeg leste et sted at det går buss rundt hele byen (slik som de røde tursistbussene i London). Men så har jeg ikke funnet noe mer om de... Noe her som vet/har gjort det?

Takk for tips:-)

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen spesielle tips. Men jeg var der med kjæresten for 2 år siden. Det er en fantastisk by, og det som er kjekkest av alt er at alt er i gåavstand. Vi bodde ganske nære togstasjonen og da gikk vi til alle de store severdighetene. Fantastisk by, flotte byggverk over alt! Masse deilig vin, mat og is! Gled deg masse!!!

Skrevet

Har vært der. GLED DEG! Kjemperomantisk by. Bydel Trastevere veldig koselig både å bo i og spise ute på kveldene, mye liv og veldig sentralt og nært den gamle bydelen med Campo de Fiori (blomstertorget) og Piazza Navona (Romas flotteste plass?). I nærheten av Spansketrappen ligger alle designerbutikkene (Gucci, Prada osv) - dyrt men gøy å vindusshoppe. Hvis du er historisk interessert er Forum Romanum og Palatinerhøyden must - her ser man ruinene fra Antikkens Roma, utrolig flott!!! Collosseum ligger rett ved. I fht kirker og kunst er Peterskirken og Vatikanmuseet flott. Ofte lange køer til Vatikanmuseet, så ikke kom for sent på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...