Gå til innhold

Spiser 3-4 åringene deres skorpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 3 år og 8 mnd er ikke spesielt glad i skorpe, og den ligger som regel alltid igjen. Men, nå syns jeg han er så stor at han bør spise opp skorpa.

Er det greit å si at han ikke får mer mat før han har spist opp skorpa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 1 år og 3 mnd spiser hvertfall opp skorpa, som regel..

Skrevet

Min tass har alltid spist skorpa. Elsker å gnage på de, men ikke om det er gammelt brød og sånn.

Jeg tenker at det må være helt på tide å få han til å spise skorpene. Kjenner flere som forventer at skorpene spises fra de er 1.5 år.

Skrevet

Her går skorpa unna som regel, med mindre den er skikkelig hard.

Han får mer hvis han har spist noe av skorpa, men trenger ikke alltid å spise alt. Han prøver i hvert fall, det er det viktigste.

Skrevet

Snuppa på 17 mnd spiser skorpe. Jeg tror jeg hadde sagt at han må spise skorpa også før han får noe mer.

Skrevet

Da skal han få beskjed om det. Er jo ikke det at han ikke klarer heller, men han syns ikke den er noe god bare.

Men, heretter blir det å spise skorpe, ja.

Skrevet

Jenta mi på 3 år har begynt å spise skorpa i barnehagen. Hun sier selv at hun gjør det i barnehasgen og at hun derfor ikke må gjøre det hjemme;-) Ikke fullt så smart å si til mor da. Så etter at jeg fikk vite det så må hun spise opp skorpene her hjemme og. Får ikke mer mat før hun har spist opp!

Skrevet

Hva er så viktig med denne skorpa? Er det mer næring i den enn i resten av brødet?

(har ingen 3-4åring enda,bare lurer)

Skrevet

Det blir fryktelig mye brød de må spise før de blir mett om ikke skorpen blir spist også. Og mange i den alderen gnager ikke akkurat inn til "beinet" heller..Så når skorpen blir spist, så blir de fortere mett og man sparer mye brød. Sånn dann og vann kan de jo få slurve, men det tar ikke så mange mnd før de spiser skorpen uten å tenke på att de aldri ville det før. Det glemmer de og synes att de var litt rare på den tiden ja:)

Skrevet

Grunnen til at jeg vil han skal spise om skorpa er fordi at han legger igjen så mye mat. Han spiser heller ikke helt inntil, så jeg syns jeg kaster mye mat som ikke er nødvendig.

Skrevet

Det viktigste er vel at det er høflig og normal folkeskikk å spise opp maten. Jenta mi kan godt spise 5 skiver uten skorpe på og da er ser det ganske rotete ut på tallerken hennes etterpå. De har tenner å tygge med:-)

Skrevet

mini`n har spist skorpe siden han begynte å spise brød... mjuk skorpe da selvfølgelig.... han ble veldig ofte brå sulten, så derfor ga jeg han en skorpe å tygge på mens jeg smurte på brødskiva..... men nå er han 1.5 år, og det er visst ikke like stas med skorpe lenger... men jeg ser ann skorpe, som regel har vi "gode"skorper.... men har barn i barnehagen som bare spiser kneipp brød, de skorpene er jammen ikke lette.....

Skrevet

Ja, og det har han heldigvis alltid gjort. Men noen barn liker ikke skorpe, og sånn er det bare. Har hatt dagbarn som ikke ville ha skorpe, men så ble de etterhvert klar over at de andre barna spiste skorpen, og da løste det seg av seg selv:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...