Gå til innhold

jeg syns det er så vanskelig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...å få vasket mellom valkene på halsen til vesla!

og det er jo der det samler seg mest gy... stinkebaby!

noen som har noen gode triks eller råd for å komme til? blir jo vanskeligere jo sterkere hun blir!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste tipset jeg har er å prøve å få henne til å se opp når du vasker. Hold en leke el og få henne til å følge den med blikket, så tar du den over hodet hennes slik at hun må strekke hals for å se den;o)

Kan også være lurt med litt pudder mellom i hals-valkene for å holde det tørt.

Skrevet

hm, nå la jeg henne over fanget, sånn at hodet ble hengende langt bakover...

og tror du ikke det hadde blitt litt "sprekk" i huden innerst i en av valkene da, og når jeg la litt gasbind mellom for å tørke, så kom det litt blod på!

stakkars lille tulla mi, jeg som prøver å tørke vekk så fort jeg merker at det er noe... tydeligvis er det ikke nok da..

pudder syns jeg blir fort klin der inne mellom valkene jeg..

(hun ligger jo som regel på ryggen, og har begynt å sikle ganske mye fordi hun spiser sånn på hendene sine bl.a så det blir jo fukt der med en gang..)

Skrevet

Pudder eller potetmel er supert mot sårhet innerst i valkene. Du trenger ikke ha på mange ganger om dagen, men kanskje morgen eller kveld etter stellet. Da er det iallfall tørt der av og til, men er jo umulig å holde det helt tørt hele tiden.

Skrevet

Vi pleide legge babyen på magen (hun løftet hodet med en gang) for å få vasket der før.

Nå lar vi henne sitte, det er en hylle over stellebordet hun er supernysgjerrig på.

Å vaske henne under haka mens hun ligger på ryggen har vi gitt opp.

Skrevet

mens hu ligger på magen funker! og potetmel ja, det burde jeg jo tenkt på!

hva skulle jeg gjort uten dere lure damene?!

takker og bukker!

Skrevet

Åh jeg sliter med det samme problemet. Jenta mi er skikkelig sår innimellom der og det er helt plent umulig å få det helt fint igjen.. Prøvd pudder, men synes ikke det er å innmari effektivt.. Hun hyler så inderlig bare vi prøver å brette opp inimellom at jeg får helt vondt i magen.. Og når vi ikke får tørket ordentlig blir det selvsagt værre.. sukk.. :(

Skrevet

godt å høre at det ikke bare er her da... at jeg er en veldig urenslig mamma eller noe.. hehe

Skrevet

hvordan går det med venninna di som hadde for tidlig fødsel i vvente?

Skrevet

Samme problemet her men vi pleier å holde ene hånden under øverst på ryggen hennes sånn at hodet henger bakover og vi kommer til.. når det har vært skikkelig sårt der så har vi smurt på zink salve og da har det vært helt fint igjen dagen etter og da har vi hatt på pudder.. Vanskelig å få vasket godt overalt ja..

Skrevet

Sååå glad jeg leste dette innlegget her ja! Syntes det har luktet så vondt av jenta vår i det siste og kunne ikke skjønne hva det var... så skulle jeg skifte på henne isted, og da var hun kjemperød under armen!! Da sa det jo pling med en gang og skjønte hva det var... hun hylte som bare det, men fikk vasket vekk det verste og tok pudder under! Syntes det er vanskeligere å vaske og tørke under armene hennes enn under halsen. Den bare dytter vi opp, mens armene kan du jo ikke gjøre det med så lenge ikke babyen vil...

uff, greit å ha sånne sider som det her innimellom! Helt tilfeldig at jeg leste dette...:-D

Skrevet

Jeg bruker zink-salve, med godt resultat =) Men nå er det nesten umulig å komme til. Han er så sterk i nakken, og veldig kilen, så han slipper meg ikke til.... Har ikke tenkt på å prøve når han ligger på magen. Det skal jeg teste =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...