Gå til innhold

Alenmor og kontakten med barnefar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden man mottar ytelser fra staten som alenemor blir man også "pålagt" begrenset tid sammen med barnefar. Dèt er jo greit i og for seg. Jeg forstår den ! Likevel.. Jeg leste et innlegg lenger ned hvor Nav inspiserte et hjem og mente at barnet ikke skulle ha klesskap og tannbørste hos far? Que?

Dèt er jeg i hvert fall meget bevisst på som skilsmissebarn selv. At min datter skal ha følelsen av to likestillte hjem, selv om hun bor her hos meg mesteparten av tiden. Hun har både klesskap, tannbørste og et hav av leker hos sin far. Og banker de på døren her møter de kun seg selv, og kanskje døren i full fart midt i fleisen !

Vi bruker også tid sammen med VÅR datter sammen når vi har mulighet til det.

Men, altså.. Denne "regelen" har jo til hensikt og luke ut snylterne. For de som er et par, men som har seperate adresser for å motta penger av staten. Hva når (kom jeg til å tenke på) mor og far har skillt lag pga. legning. Som i vårt tilfelle. Og sjansen for at mor og far kommer sammen igjen er lik null.. Men, som likevel synes det er hyggelig å finne på noe sammen med vårt felles barn. Også har vi denne tidskvoten da...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hva??? Skal ikke barnet ha eget klesskap hos far?? Det har nå mitt barn! Alt hun trenger, har vi begge to! Seng, klesskap, klær, leker, utetøy, tannbørste, ja jeg tror jaggu vi har shampoo til henne begge to!

Dette er jo med på og skape en "tryggere" tiværelse, enn den "jeg bor i en bag" følelsen. Dette syns jeg da virker hårreisende!

Det er jo fantastisk at foreldre kan finne på noe med barnet, selv om de ikke bor sammen, eller er i et forhold?

Jeg skulle da virkelig ønske det gikk ann med barnefar her, men det går ikke... Jeg har forsovit ny mann, og nytt barn, så jeg mottar ingen verdens ting, men dog!

Skrevet

Mulig jeg tar feil, men det var vel barnefar som ikke skulle ha klesskap og tannbørste hos mor??

Skrevet

Nei slik er det ikke. Det VET jeg.

Ungene kan ha klær, tannbørste, hårbørste, dyne og pute og ALT de trenger begge steder!

Hva har NAV med om de har to tannbørster, to hårbørster, ekstra sett klær hos far? Ikke noe!

Så ille er det da ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...