lykketrollet:) Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Noen her som har tatt det? Hvordan var det? Skal på det og gruer meg noe jæ......! Skal også ta ultralyd av magen..... Dette for å undersøke om jeg evnt har magesår/ gallestein eller en bakterie som heter Heliobakter et eller annet....eller irritabel tarm.... Eller om det er noe annet muffens..... Har også tatt mange blodprøver og driver med avføringsprøver.... Vondt i magen, skjønner dere. Eller rettere sagt mellomgulvet..... Som også stråler litt ut i ryggen...
klg,2 boys now:) Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 ja har tatt det.viktigste er å holde roen å pust med nesen.som under fødsel.gubben tok for ikke lenge siden han sa han kunne tatt det engang til rett etterpå.jeg syntes ikke det var så greit.forskjell på brekningsrefleksenen på folk.lykke til!!
Gjest irismor Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Gastroskopi er jo ikke akkurat noe man gleder seg til. Men prøv å slappe av så mye du kan, ikke stress deg opp. (lett å si men). Si i fra på forhånd om du har gruet deg eller er redd. Lytt til personalet hva de prøver å fortelle deg og kanskje du kan få litt beroligende hvis de skulle bli nødvendig. Jeg synes ikke gastroskopi er det værste jeg har vært med på, for min del var det værre på fødestua.
renat1 Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Jepp, tok gastroskopi en god del aar tilbake. Er ikke saa ille som folk vil ha det til, saa ikke vaer nervoes. Hold deg rolig, og naar legen sier "svel", saa svelger du. Tok faktisk gastroskopi to ganger, naar jeg tenker meg om... Ikke noe aa engste seg for!
Bananikakao'n Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Jeg jobber med dette.. og si fra at du gruer deg og at du vil ha noe å slappe av på. Da er det mange som ikke husker særlig etterpå
MamiMaribel Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Jeg har tatt det, og jeg syns det var veldig ubehagelig. Jeg fikk en følelse av å ikke få luft og at jeg skulle bli kvalt. Samtidig sier fornuften at det går fint (for det gjør det alltid!! :-), og det er over på KORT tid. Jeg skjønner at du gruer deg, men det er veldig kortvarig pine. (mange syns også det går helt, helt fint, så er det sagt!) Siden du gruer deg så fælt, ville jeg spurt legen din om å få en beroligende tablett du kan ta før - eller du ringer til sykehuset og ber om å komme før, fordi du gruer deg veldig og gjerne vil ha noe beroligende på fohånd. Og du kan gjøre som jeg: insistere på å få spedbarnsslangen i stedet for voksenslangen....:-))) Det trøstet meg veldig å vite at tuben jeg fikk ned i halsen var ment til babyer, hehe.....
Tøysetipp Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Som nevt ovenfor - fortell dem at du er engstelig. Så får du kanskje en hånd å holde i eller noe beroligende. Det hjelper ofte bare å si at du er redd. Bare sånn at de vet det, he he.. Jeg tror i hvert fall at de da behandler meg litt varsommere. Men,en gastroskopi er aldri noe man gleder seg til. Jeg tok det i sommer i Tobago av alle land.. Jeg ristet i kneskålene påforhånd, men det gikk forbausende greit. Lykke til da :-) Det går bra, skjønner du.. Får håpe legene finner ut av hva som feiler deg!
Mamma til to tette Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Jeg insisterte på en likegyldighetssprøyte...og det hjalp! Min far tar dem en gang i året så han tipset meg om det. Legen ble litt irritert da jeg insisterte på det, tydelig at det ikke var noe de tilbød før pasient ba om det. Er jo en meget sterk refleks den skal gjennom så vet ikke om jeg hadde klart det uten. Er det noen trøst så var endoskopi mye verre ,-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå