Gå til innhold

Til dere som blander NAN i kaldt vann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om jeg kunne gjøre det, og sendte en mail til Nestlè! Dette fikk jeg til svar..

Takk for mail. Det anbefales ikke å blande NAN1 i kaldt vann for så å varme den opp på et senere tidspunkt i flaskevarmer. Pulveret vil ikke løses like lett i kaldt vann, men først og fremst er det med tanke på uønsket bakterievekst. Nestlé har internasjonalt besluttet å anbefale den samme tilberedningsmetode for morsmelkserstatninger i alle land, dvs. kun tilberede en flaske/ett måltid av gangen, så blandingen blir så frisk som mulig. Dette fordi det i sjeldne tilfelle har vist seg at det kan være en risiko for utvikling av uønskede bakterier, hvis blandingen tilberedes før den skal brukes og oppbevares uhensiktsmessig.

NAN kan derfor ikke tilberedes i forkant når dere skal ut på tur eller mtp. nattmating.

Som et tips kan du ha ferdigkokt vann på en termos og avkjølt kokt vann på rengjorte flasker. Når barnet ditt er sulten kan du blande litt at det kokende vannet fra termosen i det kalde kokte vannet på flasken slik at du får en temperatur på ca. 40° C før du tilsetter pulveret.

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå brukte jeg Collett til mine da,men blir jo samme greia...

Kokte vann for en dag og tømte på rene flasker.

Så varmet jeg de i microen og blandet i pulver.Enkelt og greit:-)

Skrevet

Dytter litt opp jeg, så flere får det med seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...