Gå til innhold

Når far synes en smekk er ok...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... prøver å fortelle han at det ikke er lov å slå barn/fysisk avstraffe barn, men han mener at han fikk det jo når han var liten, og det ble jo folk ut av han også.

Dette er jo et klassisk tilfelle, hører jo om flere slike. Men hvordan skal jeg klare å omvende han før vi får barn? Har sagt tydelig at jeg er imot det, og han kommer nok ikke til å gjøre noe. Men bare at holdningen er der liker jeg ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke endre på andre, kun seg selv. Er han ikke villig til å endre holdningen sin, er det lite du eller andre får gjort noe med. Jeg ville ikke ha tatt sjansen på å få barn med en som har slike holdninger. Har han barn? I såfall, har du sett at han har gitt barnet en smekk? Vil han med den holdningen greie å beherske seg når barnet gjør ting stikk i strid med det han ønsker?

Skrevet

Skjønner hva du mener. Min kjæreste syntes åpenbart det var greit å gi meg en smekk også, så hv aville han ikke gjort mot sine barn liksom.

Nei, slike malplasserte holdninger er ikke greie å håndtere. Ikke kan man godta det og som regel får man ikke gjort noe med det heller. Du må rett og slett si fra om at dersom han anvender fysisk avstraffelse av deg eller ungene, så flytter han på dagen. Punktum.

Skrevet

tror det er mange som sier slike ting, men som faktisk ikke smekker ungene sine. så om han bare liker å si det, så spiller det ikke den største rollen. min mann sier slike ting hele tiden, men jeg sa at det kom ikke på tale at han smekker noen av ungene våre, det var lenge før vi fikk barn, og det gjr han heller ikke. det respekterer han, så da får han sitte der å spy ut disse frp logikk synspunktene sine så mye han vil, så lenge jeg vet at han egentlig ikke er sånn.

når det kommer til stykke er han mer en virkelig fin og snill type, som digger barna fra morgen til kveld.

Skrevet

glemte å si, tror han liker å provosere av og til, eller terge meg, med å si at han er for ting han vet jeg er i mot.

Skrevet

synes ikke en smekk er ok!

Men ok, jeg har et barn som er ganske trassig. Av og til blir jeg kjempe sint, og ja,jeg kan klype øret til barnet, og jeg kan ta barnet hardt i armen og foreksempel geleide barnet til rommet sitt til H*N har funnet ut han H*N skal være grei. Men jeg SLÅR ikke! Aldri så mye som en liten smekk! Det får da være grenser!

Skrevet

Knipe i øret, eller smekke baken, er det så stor forskjell det da?

Skrevet

Jeg ser ikke at det er et problem å smekke baken, klype i øret, knipse eller smekke fingrene så lenge de ikke slår ungen og det ikke er så fryktelig hardt. Jeg er overbevist om at det er bedre med en liten fysisk smekk, enn fæle ord som tar knekken på psyken til barna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...