Dotten Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Så i papirutgaven av VG i dag at ei dame i Sibir fødte ei jente på 7,75 kilo! Hjelp sier jeg. Ikke akkurat en liten nyfødt sak dette gitt. Var for øvrig hennes 12. barn......! Håper for morens skyld at hun kom med ks.........!
♥Once♥upon♥a♥timeƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Au au au:). En venninne av meg veide 6510 gram ved fødsel, født vaginalt. Var morens 7. barn.
trompetisten Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Min sambos bestemor fikk en gutt mellom 7 og 8 kilo. På den tiden veide de ikke i kilo (tror det var i pund eller noe sånt), og var vel heller ikke så nøyaktig, men hun har fortalt at omregnet var det nærmere 8 kilo sannsynligvis. Hun fødte 4 gutter og dette var nr 3.
Dotten Skrevet 27. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2007 Huff og au, sier jeg. De var nok enda "tøffere" før, men da hadde de ikke alle disse hjelpemidlene vi har i dag (og takk Gud for at vi har det!!).
MammantilKaja Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Oioi hjelpes! Har alltid lurt på hvor arvelig sånt er. Jeg veide 5kg og ifg mamma var hun SÅ stor og de satte fram stol til henne når hun var i butikken og sånt... Min første var 4kg og jeg hadde ik så stor mage. Hun mener det hopper over 1 gen, så mine barn kommer til å få store igjen... Hun selv var ikke så stor født men det var mormor. Ble mye greier det her...
Dotten Skrevet 27. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2007 He, he. Får håpe for dine barns skyld (ev. datter) at dette ikke stemmer, men at hun heller får noen småtroll på rundt 3,5 kg.
MammantilKaja Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Ja det håper jeg og...... Har 2 døtre. Kommer nok ikke til å si sånne ting til dem som mamma sa til meg!
håper på fulltreff Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Den babyen ble heldigvis forløst ved ks. Ikke akkurat noen yndig liten pike nei... :S Huff, vi får passe på hva vi spiser tydeligvis.
MammantilKaja Skrevet 27. september 2007 #9 Skrevet 27. september 2007 Tror ikke hva du spiser er det som er mest avgjørende ang vekta på ungen. Mest arv. Første svangerskap spiste jg alt mulig, masse godteri. Satt igjen m en del kg på megselv etter fødsel. Andre var jg bevisst på å være sunn og ik legge på meg så mye. Var 200gr forskjell på ungene:) Mange kg forskjell på meg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå