Gå til innhold

noen som kan litt trygderegler her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på jobb igjen for 2 mnd siden. Har fått ny eier av bedriften og han har ansatt en ny sjef, dvs han har gitt bort stillingen jeg hadde før permisjonen til noen andre... De gangene jeg har spurt om hva min rolle egentlig er sier de at det skal vi sette oss ned å snakke om en gang vi får tid..... første gang jeg spurte var for over 4 mnd siden, altså i god tid før jeg begynte på igjen, men de har da fortsatt ikke "hatt tid"....

Hun som har fått min stilling er ei skikkeli kjerring!!!!! Hun sitter å går gjennom videoopptak hver dag for å se om de ansatte har gjort jobben sin!....hun snakke drit om alle(!) som jobber der, bade til de andre ansatte og til venner. En jeg kjenner var inne på intervju, og hun spurte ikke noe om hvordan han var, satt kun og snakka om hvordan alle de ansatte motarbeida hun... Kunne ramsa opp mye her, men blir vel dårlig med plass. Kan ikke klage til eieren heller, for hun nye sjefen har han s fulle tillitt, mens jeg allerede er stempla som forrige eiers yngling(de er bitre fiende....)

Tenkte uansett at jeg skulle gjøre mitt beste, og har stått på som bare det siden jeg begynte igjen. Fikk fort tilliten tilbake, og fikk til og med passordet til pcen etterhvert......som de hadde bytta rett før jeg kom tilbake..... men noe svar på hvilken tittel jeg egentlig har, det har jeg aldri fåt. de har også satt meg ned til 80% stilling, selv om jeg må jobbe 100 % for at det skal gå opp....men får kun 80 % fast på papiret. Har ikke fått ansennitet for tiden jeg var i permisjon, har jobbet der en god stund nå, så det ene året utgjør hele 10 kr....

Kunne ramsa opp i dagesvis, men hovedpoenget er at sjefen min er udugelig og eieren er respetløs og sygg i kjeften mot meg. I tillegg har jeg fått ilbake plagene jeg hadde før svangerskapet, som skyldes bl.a. gamle bygg med mye sopp og mugg i veggene som ingen vil ta regninga for å fikse.....

Det jeg lurer på er, har jeg rett på sykepenger selv om jeg bare har jobba der 2 mnd etter permisjonen? Har jobba der 7 år totalt, og knapt hatt en sykedag. Og om jeg blir sykemeldt ut oppsigelsestiden, dvs 3 mnd, kan jeg da ta opp igjen studier nå, selv om jeg er sykemeldt fra jobb? Er ikke student nå, men har sjekka på skolen, mangler ett år og kan begynne nå om jeg melder meg opp snarest? Eller må jeg vente til oppsigelsestiden og sykemld går ut`?

Var syk hele forrige uke, men møtte opp på jobb alikevel både dag og kveld med halsbetennelse og feber da det ikke var folk å ta av. gleda meg til å få koble helt av i frihelga mi, men ble oppringt fredagskveld, da nattevakta ikke dukka opp. Da fikk jeg dra meg på jobb eller ordne vakta, for da var det plutselig mitt ansvar alikevel, og han skulle trekke både stillinga og lønna mi om jeg ikke ordna det.... Da orka jeg ikke mer og dro og ordna meg en sykmld. Leverte den mandag, og de oppførte seg skikkeli barnslig, tydelig at nå hadde sjefen min noe skit å si om mg også, som ble sykmeldt pga en liten forskjølelse og ikke viste ansvar når det trengtes..... Har ikke lyst på jobb å møte de folka der igjen for å si det slik.....:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...