LapScouse Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Har lest om en del her inne som fødde i sete. Her i England unngår de det til enhver pris, og tar heller keisersnitt. Jeg fikk kid'n min snudd (med håndmakt utenpå magen) i uke 38. Er det vanlig å praktisere slikt i Norge? Noen som har fått det gjort?
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Noen steder gjør de det vel, men siden de har erfart at det er meget smertefullt for mor, og at barnet som regel finner tilbake til gammel stilling før den kommer ut, så gjør de det ikke der hvor jeg fødte hvertfall...
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 ups.. glemte og skrive at min ikke ble snudd, men de målte bekken og fant ut at hun kunne komme vanlig vei
Mille** Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Min lå i seteleie fra før uke 33 (vet ikke hvor lenge før men det var da jeg oppdaget det), og de forsøkte å snu henne to ganger for å unngå setefødsel, dette var i uke 37. Det funket ikke i det hele tatt, men hun snudde seg selv dagen før keisersnittdatoen. Kunne ha født vaginalt iflg. legen, men skulle få slippe pga den traumatiske opplevelsen jeg hadde når nr 1 kom. Heldigvis ble det en helt normal vaginal fødsel til slutt da. )
LapScouse Skrevet 27. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2007 Min ble snudd i uke 38 og holdt seg der til termin. Vondt ja, men rier er verre. Jeg ble satt paa kur dagen etter termin (ville selv gaa tiden ut til lillemann var klar, men gjorde det ikke fordi legene var litt bekymret) pga. basslinjen i hjertet droppet naar barnet bevegte paa seg.Viste seg ved foedsel at dette var pga navlestrengen var tvinlet seg rundt nakken. Noe jeg tror skjedde da han ble snudd, for all lytting til hjertelyden var helt fin opp til han ble snudd. Men fikk en fin liten boy etter en del bekymring med snuing, hjertelysddropp, 5 dager innleggelse i forkant av foedsel og en helt space foedsel (fikk diamorfin) . Vet ikke om jeg gjoer det igjen. Om hjertelyden er ok tror jeg vi lar mother nature ta haand om oss neste gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå