Gjest Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Jeg strikker en babydress, og ryggen skal være høyere enn fronten (pga bleie tenker jeg). Derfor må jeg strikke frem og tilbake mellom to sidemerker, 8 masker mindre for hver gang. På den måten snur jeg strikketøyet hver gang jeg kommer til sidemerket. MEN da blir det jo "hull" der jeg har snudd. I går lærte jeg et triks for å unngå hullene, nemlig å ta opp en maske fra raden under idet jeg har snudd. Ikke legge til en maske, men bare strikke denne. Problemet er at jegikke husker hvordan jeg skulle strikke den - skal jeg strikke den SAMMEN med den andre masken eller hva? Klønete forklart kanskje, men kan noen hjelpe?
Diva Muffin Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Jeg mener å ha hørt at man skal strikke den vridd, og strikke den sammen med den innenfor kanten på neste omgang..? Jeg er IKKE flink å strikke, altså.
to guttegull Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Jeg pleier å strikke dem sammen, og stramme tråden litt.. det pleier å bli bra her!
Gjest Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Å, tusen takk:-) Det med vridd ble jeg også fortalt. Jeg bare synes det er så vanskelig å strikke dem sammen, men da skal jeg få det til! Så får jeg huske å stramme tråden og, har hatt en tendens til å fortsatt være hull fordi maska blir så slakk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå