Gå til innhold

vært på kontroll idag.... høyt blodtrykk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

målte bt til 140/88. steget litt siden sist kontroll.. er dette veldig høyt eller? litt blod i urinen også men ikke noe proteiner.... legen sa jeg ikke skulle bekymre meg men.... er 34 uker idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja litt høyt var det vel i forhold til hva jeg bruker å ha - men ville jo ikke bekymret meg da du var hos legen i dag og legen faktisk har en utdannelse innen dette feltet og det har ikke du og jeg :-)

Hvis h*n sa du ikke skulle bekymre deg trenger du heller ikke det... :-)

Skrevet

Er du sykmeldt? Jeg ble 50 % sykmeldt da blodtrykket mitt begynte å stige i uke 28. Og selvfølgelig med streng beskjed fra lege og jordmor om å ta det med ro!!! Ikke veldig lett, så blodtrykket gikk faktisk ikke ned dit det burde før jeg gikk ut i permisjon og kunne "glemme" jobben.

Hadde legen vært bekymret hadde hun/han gjort noe! Det kan du nok være ganske trygg på : ))

Skrevet

Blodtrykket ditt ligger helt øverst i normalområdet. Fra det er 140/90 skal man følge oftere med, men det er helt vanlig å ha forhøyet blodtrykk ved enkelte anledninger. Jeg er på poliklinikken ca hver 4 uke og om jordmor måler trykket mitt, er det normalt, mens hvis indremedisiner, som er ei streng/autoritær dame, måler, ligger jeg på en mye høyere verdi....

Skrevet

ok.. takk for svarene jenter;) begynner jo å tenke på svangerskapsforgiftning og sånn vet du.... sååååå ustabil for tiden;( bekymringer, bekymringer....

Skrevet

Du trenger nok ikke bekymre deg. Jeg er inne på sykehuset hver uke, inkl. UL pga høyt trykk. Ligger på 170/110 osv, så skulle gjort mye for å kommet ned dit hvor du er! Ikke bekymre deg, bare ta det rolig og ikke stress osv!

Skrevet

Jeg har også for høyt blodtrykk, ble sykmeldt 100% når det var 150/95, etter 4 dager i ro gikk det ned til 135/80. Ble 100% sykmeldt ut tiden, og må på kontoll en gang i uken.

(trykket har variert litt i de fire ukene etter jeg først ble sykmeldt, men så lenge undertrykket ikke er over 100 ville de ikke gjøre noe.

Jeg er også bekymret for svangerskapsforgiftning, men jordmora sa i dag at jeg kunne ta det helt med ro. (prøver, men det er ikke enkelt)

Jeg er i uke 29 nå.

Siden blodtrykket ditt ikke er høyere går nok dette helt fint, men om du jobber fullt, hadde jeg nok hørt med lege om helt/delvis sykmelding.

Håper det går bra med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...