Gå til innhold

Til dere som har mista i en sa eller ma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var blødningene deres da? Jeg har småblødd nå i et døgn. Kommer litt på truseinnlegget. Har byttet innlegg 2 ganger tilsammen. Er friskt blod sammens med slim. Har menssmerter og er kvalm, men ikke skikkelig mageknipe. Tempen er fortsatt høy. Var hos legen i går, men der fikk jeg ikke noe hjelp. Måtte bare ta det med ro og komme tilbake etter en uke hvis det fortsatte. Blødde ikke noe i natt siden jeg lå i ro, det kommer kun når jeg er i bevegelse, små dråper. Hva hadde dere gjort, eller er det noe jeg kan gjøre? Er 6+1 i dag. Håper på svar, gidder ikke å skirve dette på 1.trimester for får bare grinete svar fra en anonym alikevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off så trist da..jeg har selv hatt en MA. Slik du beskriver dine blødninger så høres det ganske likt ut som jeg hadde det. Jeg hadde ikke store blødninger, men det kom litt etter litt.Hadde krampeaktige smerter i magen og ble kvalm. Jeg fikk også beskjed at jeg bare måtte vente å se for ingenting var bedre enn at kroppen ordnet opp selv. Dette var det verste..gå hjemme å vente på at resten kanskje kom av seg selv.Ringte legen etter ett par dager og sa jeg hadde fått mer smerter(noe jeg ikke hadde) Men sa dette fordi jeg ville inn å ta en UL. Kom inn på sykehuset med en gang, fikk vite jeg var i uke 9. Jeg var lenger på vei enn jeg visste. Fikk tilbud om utskrapning eller abortpille. Syntes det var et vanskelig og forferdelig valg. Endte opp med det første. Har man en SA vil jeg tro at man blør mer..mer en styrtblødning, mens MA mindre og litt etter litt..Det er jo sant som legen min sa at ingenting er bedre enn at kroppen ordner opp i det selv så jeg håper for din del at det gjør det. Hvis ikke får du nok de 2 valgene som jeg fikk. Det er kjempetrist å miste og det du må gjennom..Når jeg hadde smerter tok jeg paracet..det hjalp litt.. Lykke til og god bedring!

Skrevet

Jeg hadde en MA for 3uker siden.. Desverre høres dette veldig likt ut sånn som jeg hadde det...blødde bare litt det første døgnet. Blødde heller ikke om natten..mest når jeg var i bevegelse... Jeg bestemte meg for å få abortpille,slik at det skulle gå fortere.orket ikke gå og vente.. Jeg var på ul,så visste at fosteret var dødt...

Jeg hadde bare litt mens smerter...kom mye blod,og mange klumper...

Å miste er det verste jeg har opplevd! Så håper at det ikke er dette du opplever nå... Stor klem til deg!

Skrevet

Hei lille du.

Ingen gode nyheter fra meg heller dessverre, når jeg mista i SA var det akkurat slik, jeg hadde først en dag med kun litt friskt blod og så stopp, og neste dag kom det mer blod utover dagen til det var som en vanlig menstruasjon bare med litt mer smerter enn jeg har til vanlig. (jeg var 5 uker på vei) Og friskt blod i kombinasjon med menstruasjonssmerter er dessverre et dårlig tegn. Du får ta vare på deg selv nå, og verken du eller legene kan dessverre gjøre noe. Du må bare holde deg i ro og ta tiden til hjelp. Jeg hadde det helt forferdelig akkurat da det begynte, men kom relativt fort over det og begynte å planlegge nye forsøk. Det kan jo være greit å gå til legen og få invendig UL når du slutter å blø bare for å få bekreftelse på at det ikke er noe der og sjekke at du ikke trenger utskrapning. Klem og mange varme tanker fra meg!

Skrevet

Hei,

Mistet min lille spire i MA i uke 14 - men jeg blødde INGENTING.

Hadde helt forferdelig smerter i magen som kom støtvis - mye verre enn menssmerter.

Kun da jeg var til undersøkelse så de at det var blod der.

Det er jo ikke mye blod som kommer etter det du forteller - så det kan ikke bare være spotting?

Ikke helt sikker her men..

Skrevet

Takk for svarene. Vet at jeg mister, men det som er irriterenes er at jeg ikke får det bekreftet slik at jeg eventuelt kunne få tatt en slik abortpille og få det overstått. Jobber ikke, er i permisjon med lillegutt som nå er 9mnd, og dette går jo så klart ut over han. Jeg er i dårlig form, vondt i magen og orker ingenting. Har sovet 13 timer dette døgnet her. Sover nesten hele tiden. Hvis jeg ikke har begynt å fossblø innen mandag så ringer jeg legen på nytt også krever å få behandling. Kan jo ikke gå å vente på noe som kanskje ikke skjer. Har byttet fastlege nå slik at jeg begynner med ny fastlege på mandag, får håpe han vil hjelpe meg da.

Skrevet

Jeg skal fortelle o mine ganger.

1.gang jeg ble gravid hadde jeg prøvd 2 år før jeg ble det, jeg var så uffatellig glad, men i uke 5 begynne jeg å blø. Det var som oftest brunt det som kom, men av og til litt rødt: jeg hadde ingen smerter i forbindelse med bløsningen. Jeg blødde og hadde truende abort frem til uke 12, da stoppet det. denne gangen jeg det bra, jenta er nå 9 mnd

2.gangen jeg ble gravid startet jeg å blø i uke 5 da også, jeg blødde i noen fager med da stoppet det. dette var også blanding av rødt og brunt. I uke 8 begynnte jeg å blø igjen, denne gangen var det rødt det som kom. Jeg følte på meg at nå går det galt. På kvelden startet jeg å få vondt. Midt på natten våknet jeg av at jeg hadde KJEMPE vondt, jeg foss blødde. Om morgenen da jeg sto kom den lille ut.

3.gangen jeg ble gravid blødde jeg på IKM dagen, men det stoppet opp, hadde ikke vondt da heller. ca en uke senere startet jeg å blø igjen, jeg sjønnte jeg kom til å miste hele tiden da testen aldri ble mer positiv, den ble berre svakere og svakere helt til den var negativ, den dagen mistet jeg også. Blødde mer og mer og fikk vondt

Skrevet

Takk for svaret. Det er så kipt, for nå vet jeg jo ikke om jeg bare hadde en liten blødning pga at en blodåre her sprukket eller om det er noe galt. Må gå i kanskje flere uker uten å vite. Det er så dritt. Får jo ikke hjelp av legen heller. Kanskje jeg bare ringer til legen på mandag og sier jeg har drit vondt i magen og at noe er galt slik at jeg kanskje får en ul. Da får jeg iallefall svar. Dette går jo utover Simen også når jeg går slik at bekymerer meg hele tiden. Hadde en blødning i uke 8 når jeg gikk gravid med Simen, men da fossblødde jeg i 4-5timer. Var ikke vondt og alt var helt fint med babyen (fikk bekreftet at det var en blodåre som hadde sprukket), men har nå på følelsen at noe er galt. Er ikke samme type blødning. Men det har heldigvis sluttet å blø nå da.

Skrevet

Kan ikke du si til legen at du så gjerne vil ha en ul da? At du ikkeorker å gå sånn,at det går utover sønnen din osv?.. Jeg fikk ul med en gang av min lege,sa jeg ville ha det,at jeg ikke orket gå rundt ogikke vite...fikk ul 1time etter jeg hadde vært hos legen..

Skrevet

Har du sterke smerter i forbindelse med blødningen din?

Skrevet

Har menssmerter og er kvalm. Ikke noe mer utover det egentlig

Skrevet

Men er menssmertene VONDE, eller berre murrer det?

Skrevet

Bare av egne erfaringer: Når man har en sa så merker man det, og kan absolutt ikke ta feil.

man får rielignende smerter i det fosteret støtes ut, man blør som en gris og det er masse klumper.

Så lenge det er litt blod blandet med slim kan det hende at du har svake blodkar (sprekker lett) eller at du har litt tynne slimhinner, noe som forårsaker småblødninger som er ufarlige.

Orker ikke å lese gjennom alt soms to ehr før jeg svarte, så håper alt står bra til og at du og spiren har det bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...