Gå til innhold

Hva pappa husker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere hva, faren til barnet mitt husker aldri når h*n er født...

da gjetter han feil 5-6ganger..

Men hvis noen spør han når barna han har fra før er født husker han med en gang...

syns det er litt leit jeg...

samme hvis noen spør hvor stort barnet vårt var når det var født, da har han blanda det med hvor stor barna fra før var.. men husker nøyaktig hvor stor de barna var hvis noen spør...

Blir så lei meg.. vet det kanskje høres ut som en filleting..

Føler de betyr så mye mer for han, og hele fødselen osv var mye større og minneverdig..

Dumme tanker, men hva ville dere trodd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappaen har kanskje litt tungt for det, men har hatt lengre tid på å øve seg på å huske bursdagene til de eldste barna sine ;)

Ikke sikkert han husket fødselsdagen til de eldste de første årene heller!

Jeg greide foreksempel å sette feil fødselsdato i avisen da mitt barn ble født (men etter den epsisoden så husker jeg datoen ! ) :D

Skrevet

Ingen tanker er dumme, men du må ikke være lei deg for at han blander og ikke husker. Menn er nok generelt litt dårligere på detaljer enn kvinner.

Min erfaring er at jo flere barn man har, jo verre er det å huske på detaljene. Det kan være rundt fødsel, første tann, sykdom, hvor stor/tung osv.

Jeg er mammaen til alle barna i huset vårt, men husker nok best detaljer rundt de eldste, som bare er mine. Da er det så fint å spørre mannen min. Han greier veldig fint å holde orden på detaljene rundt de yngste som vi har sammen..

Alle betyr like mye. Det å bli foreldre er kanskje sterkere gang for gang, fordi det er så fantastisk! Du må ikke tro at noen barn betyr mer enn andre for din mann. Kanskje er han lettet over at du har så "god plass" i din hukommelse og kan ta vare på detaljene rundt fellesbarnet.

Skrevet

si det til han. så får han forklare seg.

Skrevet

For min datter dreier det seg om det motsatte. Faren husker aldri gebursdagen hennes (gjorde ikke det da hun var liten heller).

Men de "nye" barna sine gebursdager husker han. Kjempekjedelig for jenta mi. De ringer han til, når han er på jobb i nordsjøen, på dagene deres for å gratulere dem, men til min datter ringer han aldri for å gratulere. Sårt for henne å høre når han ringer de... ( hun er hos halvsøskenene i gebursdagsselskapene deres, men hennes gebursdag feirer de aldri der)

Sist nå fikk hun gave fra ham tre uker etter dagen. (Da hadde hun selv hintet til ham om det)

Skrevet

hei,

jeg er en biomor som er litt i samme båt som mannen din. Jeg har fem barn, og jeg må tenke meg om noen ganger før jeg husker fødselsdagsdatoen til mitt yngste barn. Jeg er selvfølgelig like glad i dette barnet , som i de andre, men som noen her lengre opp poengterte : jeg har kanskje ikke hatt lang nok tid å venne meg på denne datoen? Jeg er vel litt distre, har mye å huske på når jeg er på jobb, så jeg tror at slike ting gjerne kan bli skøvet i bakgrunnen.

Den dagen jeg ikke husker navnet på barna mine, eller glemmer en av dem på barnahage, SFO eller lignende, blir jeg nok bekymret, men inntill da er jeg fornøyd med meg selv. Jeg er nemlig en god mor :D

Så ikke ta dette tungt kjære deg. Jeg skjønner at det sårer deg, men så lenge han viser at han er glad i barnet, så ser jeg ikke at dette er et problem. Mannfolk er mannfolk :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...