Gjest Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Hei! Dette har sikkert vært spurt om ørten ganger her før, men spør allikevel jeg: Hvilken babycall bør jeg kjøpe? Hva er dine erfaringer?
Faylinn Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Kjøp en hvor både babyenheten og foreldreenheten går på batteri! Vi fikk i gave en hvor babyenheten gikk kun på strøm (Doro med kun en foreldreenhet) og den kunne da ikke brukes når babyen sover ute. Til slutt har vi nå valgt å kjøpe Phillips sin SCD497. Den har klarere lyd, sier fra når batterinivået er lavt og når den mister kontakten med babyenheten. Ingen av disse tingene ga Doro oss. Eneste negative er at babyenhetens batteri ikke er oppladbare, og at lyden er litt lav, noe som muligens er et problem hvis det er mye støy rundt deg. Til gjengjeld lyser den når babyen skriker. Phillips har mange varianter i ulike prisklasser, se websiden deres. Ellers er det jo flere merker som jeg ikke har erfaring med.
Gull nr.5 Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Vi har SuperNova babycall og er KJEMPEfornøyd!kan anbefales=)
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Vi har doro babycall med ekstra enhet. Altså vi har en på soverommet hennes ved senga (den går kun på strøm og er fastmontert) så har vi 2 trådløse enheter. Disse er toveis, men man kan stille de inn som en vil. Bruker en i vogna ute eller vi tar kun med de trådløse når vi drar på tur og overnatter. Er kjempefornøyd med de.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Vi har Philips babycall, en digital modell som har gått ut av produksjon, kjøpte den til eldstejenta. Men den er vi superfornøyde med:-) Foreldreenheten er oppladbar, babyenheten går på strøm og batteri (engangsbatt). Vi kan justere hvos sensitiv den skal være, om den skal ha kontakt hele tiden eller kun ved lyder, det er lys som viser støynivået (når alle lysene lyser-burde du vært inne for lengst hehe), det er nattlys på babyenheten, det er talk-back funksjon. En kjempefin babycall som har alt.SC477 heter vår.
Gjest Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Takker for svar! Jeg får se meg om litt - men er det sånn at dyrere er bedre? Vet det ikke alltid er sånn... Men har ikke allverdens god råd, så en billig bra en er jo ønsket da...hehe...
Gjest Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Det er ikke sånn at den dyreste er den beste... Sjekk tv2 hjelper deg siden. Der er det en test. Vi kjøpte testvinneren på komplett.no og betalte 400 max tror jeg. Og er kjempefornøyd med den. TopCom heter merket. Begge enheter er batteridrevet, og fungerer fint ute.
♥ McQueen♥ Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 TopCom er kjempe god. Den har vi:)
Gjest Skrevet 27. september 2007 #9 Skrevet 27. september 2007 Min erfaring er at dyrest er best. Da baserer jeg meg på de vi selv har kjøpt og lånt og venninners erfaring. SuperNova er helt klart noe av det beste man får. Den andre de snakker om her TopCom gir ikke, etter det jeg har skjønt, beskjed dersom den mister kontakt med babyenheten og det er jo så utrolig viktig. Samme med noen andre billige vi har prøvd. Uansett hva du velger så spør om foreldreenheten gir beskjed dersom den mister kontakt med babyenheten (kan enkelt testes med å kun skru på foreldreenheten (og ikke babyenheten) og se om den piper innen 1/2 minutt, gjør den ikke det er den rett og slett ikke god nok for da gir den ikke beskjed om den mister kontakt med foreldreenheten).
Canari Skrevet 27. september 2007 #10 Skrevet 27. september 2007 Jeg er superfornøyd med SuperNova! Har prøvd flere. Et problem med flere babycaller er at de har så få kanaler, på en philips vi har kom både naboens unger og drosjene inn - irrterende.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 27. september 2007 #11 Skrevet 27. september 2007 Veldig fornøyd med SuperNova vi også Anbefales på det varmeste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå