Gå til innhold

Lillemor havner stadig langt under dyne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå treng æ noen gode råd. Lillemor på 2 mnd aker seg nedover i senga hver natt. ho sov ca 8 timer sammenhengende nå, (deilig) Men kver mårra når vi våkner må æ lete etter ho i senga. Ho ligg i vanlig sprinkelseng med lammeskinn under seg og et ullbabyteppe rundt seg pga vi har det nokså kaldt på soverommet. Ho har gjerne aket seg 20-30 cm nedover i senga. Syns det er nokså skummelt!!! Noen tips?

Dyna er en sånn juniordyne som er rundt 120 cm lang. Kanskje æ burde bruke babydyna i stedet, men det virker så kaldt med den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan legge henne i pose istede?

Finnes poser der du tar på overdelen som en vest, da får hun ikke krøpet nedover så hun får dynedelen over seg.

Skrevet

Nu ligg ho i en sånn "nattkjole" må æ nesten kalle det. Den e ganske lang, og skal knyttes sammen i fotenden. Brukes i stedet for nattpysj. Må se om æ får tak i sånn pose som du snakka om.

Skrevet

Dette probleme har vi her også, jeg spurte inne på 0-1 år forumet og fikk en del tips der. Legger ved linken så du kan få lese de =)

Jeg prøvde forstn ut noe selv også, la ei vanli hodepute nede i senga til vesla jeg, den gjør senga mye kortere oppi så da kommer hun seg ikke så langt. Bare hatt det sånn 2 netter så kan ikke si helt om det funker enda =)

http://www.dinbaby.com/forum/thread/10480806

Skrevet

Vi har en sånn legebok for barn hjemme, og i den står det at barnet skal ligge helt nederst i senga. Bena skal altså nesten berøre fotenden av senga, og dyna skal legges ned under madrassen så den ikke ligger i veien.

Vi gjorde aldri dette selv, men når jeg ser bildet i boka så skjønner jeg jo at det er tryggere;o)

Dyna skal altså legges under madrassen i fotenden og opp over barnet slik at den dekker opp til brystet og ikke kan dras lenger opp. Barnet skal ligge med bena nesten nede ved fotenden slik at ikke den får aket lenger ned i løpet av natta.

Verdt å prøve kanskje? =)

Jeg er gravid igjen nå, og kommer kanskje til å teste dette med nestemann.

Skrevet

Va mange gode tips på den linken fra mizzyettellerannet... Skal prøve å legge pute nedenfor beina hennes til natta å se om det hjelper. Også må æ vel ta en ny bytur å kjøpe sånn babysafe eller ka det nu hete. Usj. Va jo i byen i går, tenkte ikke på det da. E 5 mil til byen, så ikke så ofte vi e der...

Takk for tipsene

Skrevet

Vi har alltid brukt nattpose (sovepose uten ermer) til våre små, føles trygt og i tillegg sparker de jo aldri av seg og blir liggende og bli kalde.

Anbefales varmt :-)

Det finnes i babybutikkene (ikke å forveksle med slike tynne poser med seler som sal unfer madrassen - babysafe heter de) og bl.a. på H&M og Laredoute.

Jenta vår på 3 sover fortsatt i pose om vinteren, da kan vi ha vinduet oppe så de får frisk luft, og blir ikke kalde.

Skrevet

Sovepose altså. Ikke babysafe? Noe lignende som vognposene? Har ikke sett noe slikt ..Har faktisk vurdert å ta voksiposen i senga.. Men inbilder meg jo at hun klarer å ake seg nedover inni den også. Ho gjør ikke det på dagen når ho ligg i vogna, men der er det jo trangere enn i senga. Har lurt på om ho gjøre det fordi det er kaldt, men ho har jo gjort det i flere uker, og ho e jo nu 9 uker gammel.

Skrevet

vi har dånne klyper med snor i vi, som føres under senga og festes på dyna på hver side. funker bra.

Skrevet

Bratsj; http://www.laredoute.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=5012&productId=1937 95&SearchBackLink=

Jeg finner ikke sånn pose på den linken! Kan du prøve å legge den inn engang til?

I natt hadde vi pute i fotenden til Lillmor og da hadde hun ikke kravlet seg nedover under dyna! Men så sov hun til gjengjeld i over 9 timer sammenhengende. Hadde nesten panikk æ! Ho e jo bare 2 mnd. Men e jo deilig også da.

Skrevet

Gå inn på www.laredoute.no og velg "Barn", derretter "Barn og Baby opp til 2 år" og deretter "Overaller og sparkedrakter" - da får du opp iallefall 2 forskjellige soveposer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...