Gå til innhold

Northernlights, er du her?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ok her. Mannen kom hjem like etter 23:00 i går.

Han hadde MRI, så det tok lang tid. Han har forverret nakken litt. Kanskje de kan operere han når de ser forverring,og ikke forbedring?

Han skal hos neurokirurg enten denne uka eller neste.

Vært på skolen på møte der i dag, med rektor,lærer og hjelpelærer for 9 åringen min. Det var et informativt møte,og vi er lovet masse hjelp.

=o) Endelig!!

Så dro vi til terapisten hans. Var første gangen vi møtte denne mannen, og han imponerte veldig! Jeg tror dette kommer til å bli en bra match mellom gutten og terapisten.

Men vi ble spurt "tusen" spørsmål,siden det var første gang. Og jeg var ikke interessert i å pynte på hele greia. Så da han spurte om han noen gang har sagt han vil dø, måtte vi fortelle om noen episoder hvor gutten har sagt noe sånt.

Og da sa han at sånt må han etter loven rapportere. Så vi blir sendt til et senter på møte med gutten. Men det er bra! ALL hjelp er velkommen.

Så tenkte jeg være grei...og ringer pappan hans, for å fortelle hva som foregår. Men da jeg var halvveis i snakkinga, roper han til meg i telefonen at ALT er verre med gutten nå, og at han tenker komme og hente han!

Jaha. Til Island?

Yes, I am starting a new life!

In your dreams...tenkte jeg!

Neivel.Skal det være sånn når jeg informerer om fremskritt eller hva det nå er, så orker jeg ikke si noe mer, sa jeg.

Og ga telefonen til sønnen hans.

Men da fikk gutten så mye kjeft fordi han sier for mye....og at NÅ KOMMER DE SNART OG HENTER DEG, "the state"!

Gutten ble så irritert på faren,at han sa :

"bye dad",og la på røret.

Så jeg lovet gutten at vi fra nå av ikke informerer han. Når det skal bli kjefting utav det,kan han like godt være uvitende.

Men trusler om kidnapping, det skal jeg ikke ha noe av. Så jeg kommer til å si fra på skolen nå, om at faren tenker ta han med seg igjen. Og at det ikke er aktuelt.

Nei, denne mannen der....uff!

Alt vi vil er å hjelpe gutten på riktig vei.

Men han har dessverre en pappa som ikke skjønner alvoret her. Gutten trenger hjelp.

Island kan iallefall vente.

Men jeg ønsker han god tur. Og håper faktisk vi hører mindre og mindre fra han....

Barnebidraget skiter jeg i nå. Da får vi klare oss uten.Heller leve i fred og fordragelighet, enn dette styret her.

Skrevet

Oi, det var en innholdsrik dag da.... Først av alt, jeg håper mannen din får hjelpen han trenger nå da! :-)

Men den exen, han er jo bare ike helt rett da... Det beviser han jo i grunnen daglig.! For en fjomp, rett og slett! Ikke usannsynlig at dere alle vil ha det bedre uten innblanding fra han på Island.. Men alltid trist om barn mister kontakten med en forelder da! Stakkars gutt.. Selv om jeg ser fordelene i denne saken.

Jeg blir helt matt jeg, av at folk kan gjøre/si sånt.

Men ifht møtene med skole og terapeut; her ser det ut som dere kan få litt hjelp da! Det er bra :-)

Skrevet

Uff,nå går gutten og har dårlig samvittighet overfor faren sin.Han vil ringe han tilbake og be om unnskyldning for å ha sagt "hade" så fort.

Men jeg mener at her er det vel faren som burde ringt og bedt gutten om unnskylding for SIN oppførsel.

gruff!

Jeg tror vi er på rette veien med gutten =o)

Han terapisten er fra Nigeria. Skikkelig koselig mann.

Vi hadde et 2 timer langt møte med han, -gubben,jeg og gutten.

Vi tror det her er bra. Han skal møte han en gang i uka. Vi kom i snakk om kulturforskjellene mellom Afrika og USA, og han sa at der er det sånn at hele landsbyen tar seg av barna, ikke bare mor og far.

Så det er der ordtaket "It takes a village to raise a child", sa jeg til han. Og han bekreftet at sånn er det.

Han fortalte om to ektepar som bodde ved siden av hverandre i hans landsby i Nigeria, - og det ene paret kranglet skikkelig. Og når man krangler der, så drar kona ofte furtent hjem til sine foreldre.

Vel,denne dama dro hjem til sin mor hun også. Og dro fra et lite barn på 9 mnd.

Nabodama,som hadde et større barn, kom da og ammet dette lille barnet som ikke hadde noen mor der og da. Som den største selvfølgelighet i verden!

Tenk, amme naboens barn,fordi man virkelig bryr seg. Sånt ville man kalt "merkelig og snålt" her!

It takes a village =o)

Og det er det vi vil skal skje med vår gutt; at mange hjelper oss med han!

Skrevet

Det er sånn det skal være, ja :-) Kanskje litt sært om noen kommer og ammer mini, men håper da noen gir han mat om jeg er borte :-p

Men litt sært om jeg drar fra han for å furte også, egentlig.....

Høres ut som dere har fått en god tone med denne mannen da, det er herlig!

Skrevet

Jeg sitter og ser Jordmødre ;o)

Sammen med 9 åringen! Synes det er helt greit,jeg. Mye verre ting han kan se...hehe

Skrevet

Hihi, prevensjon..... Litt tidlig for det da men, greit å få det unnagjort :-p

Jeg så første 2 episodene jeg, men ble så irritert av at de hadde så lette fødsler... hehe... Skal lite til for å provosere noen ganger :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...