Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Nå er jeg så forbanna lei! Svigers har sagt helt siden vi fortalte om graviditeten at de skulle kjøpe seng og stellekommode, men neida! i dag, 1 uke før termin får vi beskjed om at de ikke har råd...! Går d ikke ann å si i fra mens man enda har tid til å ordne d? Eller i d hele tatt la hver å si noe! D koker inni meg!! Den stellekommoden vi må ha er ganske dyr.. Finner ingen andre som passer..Vi er nødt til å ha den for å få plass til alt av klær og utstyr. Har ganske lite plass.. Har ikke så veldig lyst til å la babyen ligge i reisesenga heller... Vi har d ganske trangt økonomisk selv å, så dette er snakk om 4000 vi ikke har råd til egentlig... Blir så frustrert og lei meg! Alt bare krasjer nå rett før! Samboer har i tillegg mistet jobben fordi han var på prøvetid (6 mnd)under nav, og når prøveperioden gikk ut ville ikke sjefen ansette han fast (regner med d er fordi han ikke får dekket d av nav lenger og at han ikke vil at samboer skal ha vanlige rettigheter...) Han er kjempefornøyd med samboer, og vil gjerne at han jobber når d passer for sjefen... Vi skal ned på nav i morra, og hvis ikke han får noe hjelp derifra så er eneste muligheten at vi flytter fra hverandre... Ble litt rotete dette, men jeg håper noen tok seg tid, og kanskje noen vet hvordan d er med rettigheter hos nav??
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 han får jo penger fra nav, viss han meller seg arebidsledig. Å så lenge dere ikke er i jobb, så har dere rett til engangs stødnat. på 33 tusen å noe.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Er du helt sikker på d? vet du hvor mye d er snakk om? Jeg går på skole å får 6000 i mnd, men d holder jo ikke akkurat til en hel familie... engangs stønaden fikk vi i sommer og kjøpte da alt av utstyr(utenom d vi liksom skulle få av svigers...) Ellers var vi nødt til å betale regninger og slikt pga jeg ikke fikk noen jobb i sommer... Har jobbet hver sommer siden jeg var 13, men i år som jeg virkelig trengte jobb gikk jo ikke d... Alt har vært stabilt og greit i flere år, men d siste halve året har alt bare falt...! Takk for raskt svar! Håper d stemmer d du sier! HI
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 japp -du kan velge, men du har vel gjort d allerede?? Om du vil ha 100% lønn i 10 mnd, 80% lønn i 12 mnd, eller et engangssbeløp på ca 34000,- når barnet blir født... har man ikke fast jobb, er jo d siste trolig d beste alternativet. angående din samboer, har han jo krav på arbeidsledighetstrygd gjennom nav, så lenge han er aktiv arbeidssøker og kurser seg hvis de "ber om d"....?? er ikke helt inne på detta, men få en time på trygdekontoret så får dere opplyst alle rettighetene deres, å fylt ut alle søknader dere må... =)
Kristin* Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 MÅ vel ikke kjøpte seng og stellekommode til 4000,- ?? Ikke vet jeg hvilken stellekommode du har sett deg ut, men det finnes stellekommoder som er praktiske og romslige som er MYE billigere. Og på Jysk f.eks, har de fine, billige sprinkel senger! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Jeg skjønner at dette hørtes mye ut, men jeg tenkte å kjøpe den sprinkelsenga på jysk, d er stellekommoden som er dyr... Jeg har lett overalt, men finner ingenting som er passe stort/passe lite til en billig penge... Men hvis noen har ide om noe billigere så er jeg VELDIG åpen for forslag... Helst med "badekar" i øverste skuff... Skal som sagt på nav i morra, må ta en tur på trygdekontoret å da.. :)Har ikke lyst til å bli alene for at dette skal gå! Tusen takk for svar! Skulle man gjort uten dere;) Skal få meg en god natts søvn alikevel da:) HI:)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Skjønte ikke hva du mente her... Jeg har ikke krav på noe annet enn stipend? har gått skole de to siste åra... regner med de talla du snakker om er for folk i arbeid? Men takk for svar ihvertfall:) HI
Kristin* Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Vet ikke hvor i landet du bor, men her er noen stellekommoder, BILLIGE, på finn: http://www.finn.no/finn/bap/all/result Ser ut som om det er en del fine her :-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Ville ikke anbefale enn sånn stellekommode. Badekaret lekker ofte, og det blir fort for lite for babyen. Da er det bedre med en vanlig kommode og en badebalje...billigere er det jo også, og dere får mer rom til ting og tang.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #10 Skrevet 26. september 2007 D hørtes veldig logisk når du sier d! er jo bare å sette balja under vasken eller no... Blir så takknemmelig for alle svar! sparer nok litt på dette ja:) og hvis alt dere sier stemmer er d jo bare greit:) HI;)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. september 2007 #11 Skrevet 27. september 2007 Ja, vi har en svær kommode fra IKEA på gangen der vi har alle klær...kjøpt en kommode til nå siden vi har fått nr 2., og den må vi ha i stua. Har et enkelt stellebord, også fra IKEA, på soverommet for det er bare plass der, og så en svær badebalje som vi oppbevarer over dusjkabinettet for der er det plass. Fulgte et staiv med balja så vi trenger ikke bøye oss ned når vi bader ungene!:-) Fikk ikke tid til å kjøpe seng før andremann kom så hun sover i vognbagen eller i senga ved siden av meg...går helt greit det i starten.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 27. september 2007 #12 Skrevet 27. september 2007 ikea har ett veldig enkelt stellebord til under 200 kr. 'Stiglar' heter den. også kan dere henge en slik "hengekorg" i taket. vet black design har. sjekk ut internettsiden deres www.blackdesign.no. deres koster 299, men man finner sikkert en billigere en annen plass.. viss det er veldig plassmangel kan dere jo vurdere tummy tub. vi har måtte kjøpe en sånn, da dusjkabinettet og gulvplassen er for lite til en badebalje. vi har også tenkt å sette den på do når vi skal bade babyen så vi slipper å bøye oss så mye. ellers så bør dere ta å sjekke ut finn.no, det er bare å dra å se på utstyret, det har vi gjort og har spart masse penger der. lykke til iallefall:)
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 27. september 2007 #13 Skrevet 27. september 2007 Hvis du er under utdanning: har du ikke rett til penger fra lånekassen da? Har du sjekket det? Lykke til. Det går også fint an å stelle babyen på gulvet. Du får kjøpt stellematter med kant på til en ikke altfor dyr penge. Dessuten er det mye tryggere for bebissen på gulvet da :-)
Mamma'n til 2 Skrevet 27. september 2007 #14 Skrevet 27. september 2007 Når man er ansatt i prøvetiden skal det være veldig vanskelig å ikke ansette fast. I praksis har man samme rettigheter som ved fast ansettelse, og må ha slurver/gjort dårlig jobb+fått flere sjanser til å forbedre seg/skriftelige advarsler for å ikke få fast ansettelse. Be din samboer ta kontakt med fagforbundet/jussbuss (gratis jus tjeneste) http://www.jussbuss.no og sjekke opp sine rettigheter. Tipper at de går til hans favør. Forøvrig så er dette en tråd om gravide studenters rettigheter, og hvordan ting fungerer i praksis: http://www.barnimagen.com/forum/thread/10486279 Lykke til
Tutten-tei Skrevet 27. september 2007 #15 Skrevet 27. september 2007 I stedet for å bruke 400,- på en ntummy-tub, funker d faktisk like godt med en sånn 10 liters vaskebøtte som man kan kjøpe f eks på Nille!! Så en venninne som brukte d, og ble kjempeoverrasket, men det var jo egentlig veldig lurt!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå