Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Nå begynte deres barn å spise grøt? Hvilken grøt startet dere med og når på døgnet serverte dere den? Er litt usikker på om vi skal starte om dagen eller om kvelden (vil gjerne ha bedre nattesøvn, men frykter at de blir dårlig i magen i starten) Ble barnet dårlig i magen? Begynte du med velling eller skjeer med grøt? Jeg har tvillinger på fire måneder som får erstatning, lurer på om det er på tide å prøve forsiktig med grøt.... Barna mine slever mye, er litt sutrete for tiden og ser ut til å klø i gommene. Tror det kan være noen tenner på gang. Har deres barn fått tenner? Når fikk de den første tannen? Hvor lang tid gikk det de begynte å klø til tannen var synlig? Håper det er noen som kan dele litt erfaring med meg....
mayaya Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Vi startet med grøt ved 4,5 mnd, fordi han spiste oftere og oftere, og til slutt begynte å våkne om natta for mat. Da startet vi med å gi ful mengde melk i flg grøtpakker, men bare 2 ts grøtpulver oppi. Sakte men sikert økte vi mengden pulver. Vi har gitt det på kevlden hele veien, og ikke hatt noen problemer med det. Vi så fordelene i det med nattesøvnen + at vi uansett er hjemme/rolig på kvelden. Litt mer styr om man skal gi grøt til lunsj, liksom. Etter vi kom opp i full porsjon, og han ikke virket helt mett lenger, begynte vi å gi frukt etter grøten. Nå får han grøt og et lite fruktglass hver kveld. I tillegg har vi startet med banan til lunsj. Prøvde oss frem der også, men nå spiser han stort sett hele bananen. Han er 6 mndr nå, holdt på med banan i ei ukes tid. Ang tenner - han har hatt kløe ei stund ja, så antydning til tann nr 1 for 3 dager siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå