Gå til innhold

Er det sant at høye jenter har lettere fødsler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer for meg i hvertfall.

Skrevet

Jeg er 167 og hadde en knallbra fødsel. synes ikke det er spesielt høyt...

Skrevet

Jeg kan ikke sammenligne, siden jeg bare har født en gang, og da var jeg 178. Har stor tro på at jeg er like høy neste gang.

Men fødselen var fin den. Tuslet rundt i gangen og spiste is til jeg ble jaget i seng. Ferdig på ca 12 timer. Men ungen kan visst stå skjelvt i bekkenet uansett hvor høy man er, så jeg lå og trykka nesten to timer før hun spratt ut. Ingen problemer utover det.

Skrevet

De jm jeg var til og jm som er naboen min sa at høye og især unge jenter føder på null komma niks.

På meg stemte det - brukte 4t og 37min.

Venninna mi tror jeg brukte 36timer og lå me pressrier i tre timer..

Skrevet

Barnet har bedre plass i magen hos høye jenter, og da er det sikkert lettere å sno seg nedover kanalen også (fordi det er lettere å rette seg ut på turen, kanskje?). Noe jeg isåfall aldri vil få oppleve... :-)

Skrevet

Næsjh...tror ikke høyden på "mora" har noe spes. å si for fødselen.

jeg er nå bare 1.64 og har 3 fødsler på sånn ca 12 timer tilsammen.........

Skrevet

Du veit hva du har å gjøre om du blir sendt til Paris? Hulda ønsket alltid å få sin aske spredt på Jim Morrisons grav på Père Lachaise...

Skrevet

Så jeg har en sjanse til å gjøre det godt igjen, mener du? :-) Nå har jeg noe igjen av busten, som du vet... Hadde tenkt å bruke den på ID-pudderet mitt, men det er selvsagt langt edlere å frese den på grillen noen timer og smugle den ned til Paris. Takk! Jeg øyner en mulighet for frelse for den angrende synder..........

Skrevet

Hulda var jo et forfengelig svin, så ID-bust kan kanskje sees på som en verdig endelikt, og da kan hun jo også få bli med i bagen. Kanskje nappe ett hår fra ID-busten og plante det i Jims nese (om han har fått den tilbake - i 1986 var den stjålet...) sånn rent symbolsk?

Skrevet

Jeg er høy og for mitt vedkommende stemte det.

Jordmor fortalte meg det samme: At høye jenter generelt sett føder lettere enn lave...

Skrevet

Ja, la oss finne ut av dette i fellesskap :-D

Skrevet

Jeg har flere ganger hørt av jordmødre at jeg har "fødekropp". Jeg er 178 og fødslene har vært lette sett fra en jordmors perspektiv. Første fødsel tok 12 timer fra første signal mens andre fødsel tok 3,5 timer fra jeg dro til sykehuset til han kom ut.

Skrevet

Nei. Jeg er lav og hadde drømmefødsel.

Skrevet

All Mommy Wanted Was A Backrub, ditt nek.

selv om du hadde en ok fødsel og er lav, betyr ikke det at det ikke GENERELT sett er lettere for høye jenter å føde.

GUd, så dum

Skrevet

Jeg er 1,59 høy og hadde langdryg fødsel. Jeg har i tillegg veldig smale hofter så det kan jo også ha noe med saken å gjøre:(

Ikke akkurat noen fødekropp her nei..

Skrevet

Det som betyr noe er vel bredden på bekkenet, og det kan jo hende at høyere jenter i snitt har bredere bekken? Blir litt tynt statistisk grunnlag når 5-6 jenter her inne melder om lett eller vanskjelig fødsel og så opplyser om høyden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...