*We68* Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 noen her som har barn som har det, eller mere har hatt det? og hvordan ble det til slutt? retter det seg opp av seg selv om det ikke er for ille? jeg har en tulle på 4 mnd som jeg sliter veldig med hodettil. først ble det skjevt pga favorittstilling, så har jeg klart å få henne til å vri hodet mere andre veien, men da blir det mere på bakhodet, og nå syns jeg at det også blit flatt"sukk" prøver å holde henne masse oppe når hun er på fanget, og på magen der, men på gulvet liker hun ikke å ligge på magen så mye.
Arb.ledig husmor Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 vi har en snuppa som hadde det... Og man kan enda se at det er litt flatt, men det skjuler seg av håret... Vi måtte gå til fysio pga det, for ho var også skeiv i nakken så ho klarte ikkje snu hodet andre veien... Men det er mye bedre etter at vi var til fysio så ho klarte å snu hodet begge veier, og ble bedre da ho kunne snu seg selv og var enklere å finne en liggestilling. Snuppa likte ikkje ligge på magen før ho var 4,5 mnd. Nå er ho 1 år.
Beama Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Snuppa var skeiv på ene side har hodet fordi hun kun lå på den siden. Viste seg tilslutt att det var en låsning i nakken som vi måtte til fysio får å låse opp. Og når hun ble mer bevegelig i hodet ble det mer til att hun lå på bakhodet, og da ble det skevt også... Men hun likte heller ikke å ligge på magen før etter att vi hadde fått ordnet med den låsningen. Men nå er hun snart 20 mnd. og vi kan ikke se noe på henne =)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Vår helsesøster anbefalte å bruke sånn flat babypute for å få fin hodefasong. Det rettet seg mye i løpet av 2 uker med den. Vi startet med den omtrent på termin (2 mnd. prematur så han hadde ligget skjevt hodet i løpet av den tiden). Det tar kanskje litt lengre tid når hun er 4 mnd. for da er vel hodet ikke så mykt lenger. Uansett; Hodet vokser MYE i løpet av de første årene, så det meste jevner seg ut.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Vår gutt var nesten paddeflat da han var 4 mnd. Nå er han 18 mnd og man kan nesten ikke se det lenger selv om han har veldig kort hår. Tror at det kommer til å være helt borte innen han er 2 år.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Min venninde sin sønn har kjempeflatt hode. Han er 9 mnd. Jeg er sjokkert over at ikke hs tar affere................men det er no så...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Vi fikk fysio fra barnefysio da han var 3 mnd, men da var jo allerede hode temmelig flatt, vi visste om risikoen og prøvde oss så godt vi kunne før også. De fant ikke noe kort muskel det var bare at han allerede hadde lagt for mye. Hodet er fremdeles flatt og deformert, nå er han 21 mnd. Men det har jo blitt mye mye bedre. Men jeg var vel litt svak for at han ikke ville ligge på magen, og var sikkert ikke flink nok til å øve opp muskelaturen slik at belastningen oftes var på hodet. Er ikke alltid like lett. Vi "øvde" på magen hver gang vi skiftet bleie, det var ikke nok. Men babyene er veldig ulike, noen er sterke fra den dagen de kommer ut, og kan nesten holde lhodet litt selv, andre har veldig svak muskelatur i rygg og nakke. Kommer jo iltt an på hvordan de fikk lagt og øvd seg inne i magen, genetisk, ikke godt å si. Noen er jo mye mykere i hode enn andre babyer, vår hadde jo større fontanelle på 1 års dagen, enn hva naboen hadde på 4 mnd. Men da er det jo sjangse for at en har lenger tid til å rette det opp også. Premature og de som er født før termin blir lettere flat enn de som har gått på overtid. Stå på, få ungen på magen, sitt på fanget og ikke minst spre vekten fra side til side. Ikke alltid bær på samme armen etc. Det blir bedre, men det kan ta lang tid før det blir helt bra. Kanskje blir det aldri det, men viser kanskje litt mindre med hår?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå