milly:) Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Neh: jeg er sulten e e ehe: jeg trenger å rape aaaaah: jeg har luft i magen aaooooo: jeg er trøtt Heh: jeg har det ubehagelig Så det på Oprah for lenge siden... de hadde visst forska på mange tusentalls babyer i hele verden!! "neh" stemmer veeeldig på vårt gull ihvertfall! MEN, hva betyr da "GEEEE" noen som vet?? gjelder forresten kun babyer UNDER 3 måneder:)
Gjest Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hehe denne må jeg lese til guttene i mårra, de satt i dag å lurte på hva vesla prøvde å forklare de når hun lå på gulvet
<3 mamma til 2 jenter <3 Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 hehe.noen som vet hva røøø betyr da? :-)
Maisie Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Tror jeg så litt av det programmet en gang. Men gutten min sa aldri de "ordene", bare masse andre lyder. Tror jeg da.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 så også på det programmet, men de sa at du bare kunne tolke de lydene de 3-4 første mnd
nurkimagen.com Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Sorry, men det der tror jeg ikke på for fem flate øre!!! Hehe, men jeg fikk ivertfall ledd litt her jeg sitter!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Det er faktisk ikke så dumt som du skal ha det til!! Lytt til babyen din neste gang h*n gråter og hør (om h*n er under 3 mnd).... Og det er så idiotisk å lese om folk *som ler* av ting de ikke har opplevd selv!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Et par av de stemte her iallefall! Hvorfor skulle det være så dumt da? Man skal alltid "fordumme" babyene......... Why???
Kondis som en murstein Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Neh stemte iallefall her )
Love my kidz Skrevet 26. september 2007 #10 Skrevet 26. september 2007 Stilig!! Skal høre skikkelig etter på gutten min i morgen, kommer ikke på om han sier noe av dette. Det vi har hørt ham "si" mye er mgeeee. Så siden babyen din også Latter sier det må det da bety noe?
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 27. september 2007 #11 Skrevet 27. september 2007 det stemte bra her, men det har sakte men sikkert forsvunnet. hun er fire mnd.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 27. september 2007 #12 Skrevet 27. september 2007 Det har stemt på snuppa mi :-) Og Neh bruker hun enda...hun er 6mnd gammel. Dersom de ikke får respons på ordene innen de er 3mnd gammel så vil de slutte å bruke dem. Jeg har lyttet til snuppa siden hun var ca 1 mnd gammel, muligens derfor hun fortsetter med Neh :-)
Mooncake Skrevet 27. september 2007 #13 Skrevet 27. september 2007 Dette heter dunstan baby language. http://www.dunstanbaby.com/ Det hele går ut på at når barnet f.eks er sulten, så beuker den sugemekanismen (vil ha mat) og når den da lager lyd, så kommer Neh. Når den har luft i strupen vil lyden som kommer ut bil e e ehe...Osv. Selv om alle barn ikke er like tydlige i "språket", så har de ofte lyder som betyr noe spesielt. Vi hadde veldig god nytte av dunstan baby language når Kristin var liten.
plutseligbolle Skrevet 27. september 2007 #14 Skrevet 27. september 2007 Min baby har lenge sagt agiii, det betyr at hun er fornøyd. Men nå er hun fem måneder så det er for seint å sjekke mot lista.
Mammapudding Skrevet 27. september 2007 #15 Skrevet 27. september 2007 Noe av det stemmer på mi jente på 7 uker:) eeeh spesielt og Neh også..er litt vanskelig å tyde de forskjellige lydene fra hverandre, men jeg så også det programmet på Operah så har lyttet ekstra godt etter det:)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #16 Skrevet 27. september 2007 Hvorfor skulle ikke dette stemme? De prøver jo å formidle noe selv om de er små, hvordan får de sagt ifra om noe om de bruker tilfeldige lyder? Her funker det i hvert fall=) Eeeh da raper hun med en eneste gang jeg tar henne opp Neeh, da er hun sulten. Owh da sovner hun om jeg legger henne vuggen sin, da har hun ofte vært oppe en stund og sier at nå er det nok.
MammantilKaja Skrevet 27. september 2007 #17 Skrevet 27. september 2007 http://www.oprah.com/tows/slide/200611/20061113/slide_20061113_350_102.jhtml
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå