Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Spesielt dere som har bare 1 barn. Hva gjør dere på heile dagen? Jeg er også hjemme med min 17 månter gamle jente. Men dagene blir lange og til tider kjedelige synes jeg. Mye frem og tilbake på samme kjedelige gulvet, de samme kjedelige lekene, noen dager, som i dag, så ble det både oprah og dr.phil.....mye sløving på sofaen vi to. Hun diller runt beina mine mens jeg legger sammen klær, og i det heile tatt. Jo vi var ute i regnet en tur, og hun satt i ei søle og plasket og slo. Vi har en knøtteliten lekeplass her, men det er jo ikke andre barn her. De andre er på barnehage. Jeg har dårlig samvittighet om kveldene, føler jeg får ikke gitt han nok. Vi bor i ei relativt lita bygd. På ettermiddag er det heller ingen ute, for da har alle kommet hjem, og vil være hjemme/inne. Så... Hva finner dere på heile dagen? Det er mange timer da..... Jo vi kan leke med dukker, med duplo, synge, men det er begrenset hvor mange timer det er spennende også. BRAKKE-FEBEREN tar oss ofte, og jeg må si jeg vurderer å søke hun inn i bhg!!!!!!!! Gode tips tas mot med takk.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Nå i ca 5 uker til, hver onsdag, går vi på musikkskolen og er med i en sang og musikkgruppe... Ellers prøver jeg å ta en tur ut, enten treffe venninne eller bare for å få luft, eller ta oss et ærend på butikken... Trenge ikkje være større enn at eg vil ha en avis... Er enten 45 min eller 15 minutter gåtur til butikken, velger av og til den ene veien, andre ganger den andre veien, og noen ganger tar eg ene veien bort og andre veien hjem... Har tenkt å være hjemme enda en stund, mest sannsynlig til jeg blir gravid og føder en gang til (planlegger å beg. å prøve høsten 2008). Ellers gjør vi som deg... Her er snuppa nett fylt 1 år da..
Beama Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Ja, dagene blir lange. Iallefall hvis det ikke er noen andre som er hjemme med barn. Jeg har heldigvis noen få venniner som er hjemme med barn så får litt selskap jeg da, selv om barna er mye mindre enn min snuppe så er det godt med litt stueforandring. Ellers er vi mye på lekeplassen (selv om den er dårlig), går turer mens vi stopper opp og studerer alt mulig som hun finner fasinerende, drar på lekeland, går å svømmer og leker og leser mye inne=) Tenkte att vi skulle begynne å gå i en åpen barnehage innimellom, må bare finne en i nærheten (blir sikkert noen mil å kjøre). Og hun hjelper ofte til med praktiske ting som vasking, rydding og matlaging og syntes det er kjempegøy. Men må si jeg gleder meg til barnehagen står ferdig og hun kan begynne der, det har hun godt utav.
Gjest Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Hva med å : Tegne Male Bake Danse Leke med vann på badet. Gå tur Dra ut på kafe, butikker, skogen o.l
Gjest spinella Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Hei Jeg gikk som deg, og følte som deg. Dagene ble 1000m lange. Jeg skulle være hjemme lenger, men det ble barnehage for han og jobb for meg. Angrer ikke et sekund. Nå skal vi flytte og over jul skal jeg være hjemme igjen, om jeg ikke få ordna barenhageplass, og jeg synest oppriktig synd på gutten som ikke lenger skal ibarnehagen, han stortrives jo. Utviklingen skøyt fart i rekordfart, både fysisk og mentalt. Vi brukte å kjøre til familebarnehager fordi om det var lang kjøretur, bruke litt penger på småbarnsaktiviteter etc. Prøvde å organisere meg med andre mødre, men var ikke så lett alltid. Jeg satser på at jeg skal være like mye ute som de er i barnehagen også etter jul, men vi skal ha ny baby også, så da blir jo ting litt vanskeligere. Om ikke hver dag er det jo gunstig for ungene å kunne gå i en barnehage å leke sammen med de andre, av og til, dessuten trenger en jo ikke benytte seg av tilbudet fra 07.30-16.30
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Vet du.... Jeg hadde det akkurat som deg. Vi koset oss hjemme på mange måter, men jeg kjedet meg... Jeg manglet voksenkontakt, og mini manglet barn å leke seg med. Selv om jeg var med å lekte, er jeg ingen barn, og leker ikke på samme måten. Til slutt innså jeg at jeg hadde ikke noe mer å gi henne, jeg klarte ikke å matche hennes behov - selv om vi var ute på tur, såg på fugler, lekte i sandkassen, lekte med byggeklosser, tegnet og leste i bøker. Etterhvert følte jeg at huset og alt rundt meg ble trangere og trangere, følte meg rett og slett innestengt. Hele dagen måtte jeg vie mini min oppmerksomhet, og hele kvelden måtte jeg dele meg mellom mann og barn. Jeg selv ble glemt i det hele. Jeg ble sløv, uopplagt, irritert av å ligge på gulvet/sofaen med dr.phil i bakgrunnen.... Nå er mini 60% i barnehagen (begynte når hun var 21 mnd), hun har lært en masse den drøye måneden hun har vært i barnehagen, og jeg får litt fritid fra familien. Jeg får lov til å være meg, og mini får leke på barns premisser. For oss var dette den beste løsningen, men sier ikke at den er det for deg. Jeg skulle bare ønske at jeg hadde tatt det grepet litt tidligere, og unngått at jeg selv hadde følt meg så deprimert av å være hjemme.
Muffinsmamma Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Du har sikkert grunner til å ville være hjemme med barnet ditt, men det kan jo tenkes at hun er klar for barnehage. Jeg beundrer de som går hjemme, selv hadde jeg ikke orket. Og jeg har ikke dårlig samvittighet for sende gutten min til BH, han stortrives der. Om du er hjemme for hennes skyld, syns jeg du skal vurdere barnehage. Ikke fordi du ikke er tilstrekkelig nødvendigvis, men om du føler at dere egentlig kjeder dere litt begge to er det kanskje morsomst for henne å være sammen m andre barn, som du sier er alle de andre i BH. Også vil dere ha enda mer glede av hverandre de timene dere er sammen. Og jeg mener ikke å rakke ned på de som velger å gå hjemme.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Jeg er også hjemme med en liten gutt og skal være hjemme med ham til han er to. Noen tips: -Kjøpe gode klær sånn at dere kan gå ut hver eneste dag, gå en god tur når det er lyst, passe på å se andre mennesker om det så bare er en liten tur i butikken. -Jeg passer alltid på å bruke formuiddagshvilen til gutten på meg selv. Gjør aldri husarbeid ol når han sover, men leser bøker, aviser, drikker te, ringer til mamma eller venninne.... -Prøv å finne noen i samme situasjon som deg, en åpen barnehage, eller kanskje finne noen her på BIM -Begynne på et kveldskurs, finne noe som du kan bruke hodet litt på, eller gjøre noe morsomt for deg selv på kvelden. -Sørge for å få litt avlastning på regntunge dager om høsten... Har dere en bestemor som kan komme å ha gutten noen timer? Da kan du ha litt egentid, gå på cafe og sånn
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 har jobbet i bhg før så prøver å følge samme rutiner som der kl.07 står opp kl.08 frokost 09.30-10-00 ut i alle slags vær ca,en time (leikeplassen eller butiker) etterpå kommer på butikken til mannen min der jobber og bestefar og tante til jenta vår- dette ikke alle som har da eller en gang i uke småbarnstreff engang i uke barnesang kl12. formiddags mat 12.30- sove i ca 2 timer på veranda( da har jeg fri) kl15,stå opp litt frukt lage middag til mannen og meg av og til går ut igjen har en vennine med barn som blir med av og til kl 17 middag med hele familien går på trening- vekk fra... hun er 14 mnd
Kaja<3Linnea Kadie Skrevet 28. september 2007 #10 Skrevet 28. september 2007 jeg er hjemme m dattern min på 1år. skal ha henne hjemme et år til. vi leker inne og ute. går tur, treffer venniner av meg m barn. drar på lekeplasser, ser på dyr på åpengård, ser på fuglene ved vannet+++ også er i ÅPEN BARNEHAGE et par ganger i uken, der får barnet lekt i gruppe m andre barn, og du møter andre hjemmeværende mammar. vi går på babysvømming en gang i uken, og før gikk vi på babysang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå