tri smi kinisiri Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Er det noen som vet noe om mulighetene for å bli satt i gang før tiden om det ser ut som barnet er veldig stort? 4,5-5,5 kg? Det må da være bedre enn å vente til fødselen starter av seg selv og barnet er blitt "i grenseland for hva som er forsvarlig..." Jeg kommer til å få et stort barn i magen (genetisk fra begge sider) Gruer meg etter episoden i jordmødre i dag....
Gjest Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hvor stor er du? Vi fikk ei jente på 4360 gram. Ikke noe problem å føde henne ) Jeg tror at babyen var meget stor i forhold til mamman på Jordmødrene i dag. Er som regel ikke noe problem å få de ut )
tri smi kinisiri Skrevet 26. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2007 Jeg er høy og tynn.. 1.78 cm... Fødte ei jente på litt over fire kg. for to år siden.. Hun satt litt fast, men ikke behov for sugekopp ell. Men hun var dårlig da hun kom ut, pustet nesten ikke.... Sitter litt med skrekken...., det er jo så panikk når de sitter FAST!
mininurk Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Ei jordmor jeg hadde, sa til meg at, du greier fint å føde barn som er samme størrelse som du var da du ble født. Jeg veide rundt 4700 da jeg ble født. Nå er jeg 176cm, og har født 2 barn på 4470g og 4740g. Skal oså sies at hodet til sistemann var 40cm...jeg fikk ikke en rift engang... Men, det er klart man blir redd av sånne opplevelser....uansett..jeg anbefaler ikke å bli satt igang. Jeg ble det med første, pga størrelsen...og skulle gjerne ha vært det for uten...vanvittig mye vondere, synes jeg da...!
håper på fulltreff Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Er det ikke egentlig hodeomkretsen som er det kritiske? Resten av kroppen er jo bare "pudding" likevel? Min gutt var en stor gutt, men følte at hodet var det som var problemet.
Gjest Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Tror nok det kan være en mulighet å bli satt igang om du gruer deg til det ja. Regner med de heller vil være villige med litt sånne ting istede for keisersnitt.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Fikk beskjed om at jenten kan bli 5 kg hvis jeg går 2 uker på overtid, men de på sjukehuset her sier det går helt fint å føde en på 5 kilo (skal nevnes at jeg bruker str. 12-13 år i bukser når jeg ikke er gravid, så ikke store dama altså). Snakket med et annet sjukehus, og de er villige til å sette meg igang på termindatoen hvis det fortsetter i samme duren framover (er i uke 36 nå)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå