Gå til innhold

dere som har eneggede tvillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

* hvor gamle var barna når dere klarte å se forskjell?

*hvordan bestemme navn( hvem skal hete hva)?

*er dere noen ganger bekymret for at feil barn har fått feil navn?

*fikk dere vite med en gang et de var eneggete?

mange rare spørsmål, men er veldig nyskjerrig på tvillinger (ønsker meg 2 like selv:)

håper på mange svar!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke om de er eneggede..men alle sier og tror de er det..ting tyder åsså på det..men jeg har hvertfall sett forskjell fra dag en..det er derfor jeg ikke tror de er enegga da..men det er mange som ikke ser foskjell i heletatt osv..omtrendt alle.hehe..

vi bestemmte hvem som skulle hete hva når de lå i magen..tvilling 1 skulle hete vilde og tvilling2 skulle hete linnea.. å sånn ble det=)

nei,ikke bekymret for at de har fått feil navn..det har de ikke..

=)=) svarte selvom jeg ikke er sikker på hva de er jeg=)

Skrevet

I noen tilfeller kan man vite sikkert om tvillingene er eneggede eller toeggede, stort sett kan det være rom for tvil. Dette tar litt tid å forklare; kan ta det hvis du er veldig interessert...

Vi bestemte også navn mens de lå i magen, og er helt sikre på at de har fått rett navn.

Jentene mine er eneggede, vi så forskjell fra første stund.

Og Maria, jeg har aldri hørt om tvillingforeldre som ikke ser forskjell på barna sine;)

Skrevet

hei hei. Mine er nå snart 4 mnd. Har ikke fått vite sikkert om de er en eller to egget. Den sikreste måten å få vite det er jo DNA. våres tvillinger var det 250 g i forskjell på ved fødselen. å da var den ene såååå stor og den andre sååå liten. men dette gjevnet seg ut de første 2 uken. Nå er de utrolig like å se på, men har allerede forskjellig være måte. Vi foreldre ser stort sett forskjell, men det har faktisk hendt at vi tar feil, og det er litt flaut. Min mann hadde bestemt hvem som var hvem før jeg våknet fra narkosen, men jeg var heilt enig med han. og med sikkerhet har de fått rett navn. har et fødselmerke som skiller de med sikkerhet, Har ikke fått vite med sikkerhet om de er ein eller to egget. men alle sier at de må være en egget. besteforeldre tanter og onkler ser ikke forskjell på de.

Skrevet

cnath: jeg møtte nemlig en dame og mann hennes på en handletur en dag..de hadde enegga jenter på 10mnd..og de så ikke forskjell før de var 7mnd!!!!! sp jeg har tenkt på dem jeg da vettu..hver gang..trodde man ikke så forskjell på enegga..men ok..=) da kan de jo være enegga..hmm...spennende..hehe..

har foresten snakket med ei annen åsså,som ikke så forskjell..jaja..sjeldent tilfelle kanskje..

takk..=)

Skrevet

Vet heller ikke om gutta er en eller to-egget. Men de fleste mener de er en-egget. De er ganske like. Må si det ikke var lett å se forskjell i begynnelsen. men er ganske sikker på at vi ikke har bytta de om. Nå er de 9mnd og blir mer ulike (syntes jeg da).

Hadde også bestemt at tv1 skulle hete Niklas, tv2 viste vi ikke hva ble så Marius fikk navn etter noen timer.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi er ganske nybakte tvillingforeldre til eneggede gutter. Vi ser ikke forskjell på dem enda, men vi har bare hatt dem hos oss i litt over to uker.. Det er forskjell på dem, men hvem er hvem? Har ikke turt å klippe sykehusmerket av dem enda, og fargekoder klærne og teppene for ikke å blande dem.. Det kommer seg nok etter hvert, men de er akkurat like store-og har ingen spes. merk..

Skrevet

Jentene våre er eneggede og vi såg forskjell på de fra dag 1. men det har sine grunner til. Andrine måtte opereres dagen etter fødsel og har alltid vært minst.

Navnene bestemte vi sånn: Tv1 Linea og Tv2 Andrine, for Andrine passet best til å være Tv2 (andr...)

Vi fikk vite med engang at de mest sansynelig at de var eneggede. Hadde bare en morkake og de utviklet TTTS på slutten av svangerskapet.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg fikk eneggede tvillinger (står i journalen min, så det er helt sikkert at de er enegg. (lå i samme fostersekk)).

Vi kunne fint se forskjell fra dag en, ikke noe å bekymre seg over! Nå var tvilling2 300 gram mindre og litt smalere i ansiktet så det var generelt ikke noe problem å se forskjell for familien heller, men jeg husker vi spøkte om det før fødselen, tenk om vi blander dem osv, hehe, men sånt skjer ikke!! Mine har i tillegg veldig forskjellige ansiktsuttrykk, måte å smile på osv.

Navnene bestemte vi allerede før de var født. "Nummer 1" skulle hete Iben og "nummer 2" Adele, så da var den saken biff:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi så forskjell med en gang, og kler dem foskjellig så andre kan se forskjell også(fikk gensere med A og M på til jul av bestemor)

Nr 1 skulle hete Maren og Nummer to Amanda

Nei, de har nok ikke det.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei du.. Ser innlegget er veldig gammelt men velger og svare for det.... Jeg har to nydelige tvillinger gutter som er toegget sier dem, hadde to morkaker og det var en skillevegg i mellom de som de klarte og tyde på sykehuset.Men alikavel sier alle at de ser enegget ut.De er veldig like, men samtidig har tv2 ligger noen kilo forann hele veien. For meg er dette det samme om de er enegget el toegget, vakre er de uansett. Jeg har heller aldri klart og ta feil av de i og med at de er litt ulike også samtidig som de er like om du skjønner. Men de har jo vær sin personlighet, være måte ++. Navnet dems valgte vi når de hadde kommet til verden og vi hadde fått blitt litt kjent med de litt

;) TV1 ble Lucas og TV2 heter William vi ga de, de navnene for vi synes det passet de best. Jeg er ikke i det minste bekymret for at jeg har gitt de feil navn.. Har ikke vært i mine tanker i det hele tatt. Ang når jeg fikk vite at de var toegget så vi veldig klart på ul allerede 6+5 så ja man kan se det veldig tidlig..

Lykke til da, om du er en prøver :)

• 2 uker senere...
Skrevet

hei dere:) er ikke tvillingmamma selv, men synest det er moro å lese her inne i ny og ne (må inrømme at jeg ønsker tvillinger selv en gang:)

men fikk bare en tanke når jeg leste tråden, dere som har så like barn at dere sliter med å se forskjell i begynnelsen, hva med å ha på de smykke? selv liker jeg jo ikke tanken på å ha smykke på mine barn, men har mange venner som har hatt det på babyene sine... så kan de ha forskjellig smykke:) det var hun som ikke turde klippe av sykehus armbåndet som fikk meg på ideen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...