mettings Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 har akkurat sittet og sett jordmødrene på nett-tv, siden jeg glemte å følge med da det gikk på nrk-tv. Et fantastisk program, som ikke bare gir innblikk i hva en fødsel innebærer, men også som terapi. Trodde jeg var over mine fødsler, men dengang ei. Har sittet og grått en halv time nå, og gått gjennom mine egne fødsler minutt for minutt. Samtidig er det en lettelse å se hva som skjer og hvilket apparat som er der når ting ikke går helt etter boken. Min første fødsel endte med sugekopp, hele backup teamet og full pakke! Da var jeg så sliten at jeg ikke egentlig fikk med meg det som skjedde. Gudskjelov gikk alt bra. Andre gangen endte det med haste-keisersnitt og full narkose. Da gikk alt så fort at jeg ikke klarte å følge med. Før jeg visste ordet av det, lå jeg på operasjonsalen omringet av en gjeng med grønnkledte. Da jeg våknet, hadde jeg fått verdens vakreste lille gutt. Alt gikk bra denne gangen også. Etter å ha sett jordmødrene er det en ting som er så sårt: jeg har aldri fått babyen rett opp på brystet, pappaen har alltid fått sett og holdt babyen før meg. De har bare kommet med en ferdig vasket og vakker baby inntullet i pledd. Ikke skal jeg ha flere barn heller, så dette er noe jeg aldri kommer til å oppleve. Men så er jeg heldig som har to prakteksemplarer! Takket være dette programmet, sparer jeg mange kroner på psykologtimer, jeg får ut alle tanker og følelser hver onsdag:O) Dette var mitt lille hjertesukk
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 så utrolig flott og rørende skrevet:) Kos deg med barna dine:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå