beibiboom Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 leste her at en anbefalte det. da jeg lanserte ideen på barseltreff mente de fleste at man ikke måte sy puter under armene på barna heller... hva er din mening? vi har ikke tatt 3 mnds vaksinen ennå.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Jeg kommer til å bruke den salven, så sant jeg får tak i den. Hvorfor skal jeg ikke det? Er jo ikke nødvendig å utsette henne for stikket hvis d kan unngås. Sy pute under armene gitt, tullprat. Som om en bebis kan lære noe av å bli stukket, det er jo glemt likevel. Like greit å gjøre det så snilt som mulig der og da.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Hva het den salva forresten? Noen som har prøvd den? Effekt?
beibiboom Skrevet 26. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2007 jeg husker ikke hva den het jeg.. tenkte jeg bare skulle spørre etter den!
plutseligbolle Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Jeg har også tenkt å bruke sånn. De blir jo redde og forstår ikke hvorfor de får vondt!
superdupermor Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Hvis det er Emla-krem det er snakk om, så fungerer den som overflateanestesi, dvs at den bedøver øverst i huden. Når man setter vaksine, blir det satt i underhuden, dessuten sprøytes det inn væske som sprenger i vevet. Jeg tviler på om det blir mindre vondt av å bruke den, men det skader nok ikke. Og mor får trøst
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Er vel Emla-krem dere mener...Den er lett bedøvende, men virker bare lokalt, altså der den smøres på...Er nok ikke selve stikket som er vondt ved en vaksine, men at selve vaksinen sprenger i vevet når den blir sprøytet inn...og d hjelper nok ikke emla-krem på...Vil heller anbefale å knipe lett i låret der d skal stikkes en liten stund før, så d blir litt numment.. Men hvis Emla-krem kan være en trøst for mor (som sikkert har d like fælt, om ikke verre ) så skader d jo ikke å prøve? Nå har ikke jenta mi fått vaksine enda, men jeg har vært i praksis på helsestasjon og sett mange 3 mnd gamle barn få vaksine...og de fleste lot seg faktisk ikke merke av at de fikk vaksine...ble helt overrasket jeg, for trodde alle skulle skrike..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå