Gå til innhold

Noen her som har vært gravide med lavt stoffskifte????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter første sv.Snuppa mi er nå 2år.

Vi skal ikke begynne og pørve på nr 2 før tidligst neste høst.

Men det jeg lurer på er måtte dere ha noen ekstra oppfølging under sv?Øke dosen noe ekstra dere måtte ta hennsyn til liksom????

Takker og bukker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lavt stoffskifte, og under svangerskapet var legen min ekstra nøye med å ta blodprøver med jevne mellomrom. Slapp å øke dosen, siden verdiene var ok.

Skrevet

kan være vanskelig å bli gravid dersom du har for lav dose når du beg å prøver.

ja eg har ingen hjelp av kroppen med å få noe hjelp til selvregulering, så er mega avhengig av dosene,og eg skifter doser titt og stadig fordi vi finner ikke den dosen som holder meg i sjakk.

har hatt lavt siden eg var 12 år-

Tok prøver hver 4 uke.

fikk 3 ekstra ul-lyder for å påvise at fosteret vaks fint.

Skrevet

Jeg har lavt eller rettere sagt igenting da jeg har operrt bort hele kjertelen. Jeg ble gravid ganske raskt 5 måneder med tulle 1 og ikke planlagt med nr 2. Blir fulgt godt med slik att det ikke blir for lavt. Øker dosen om den blir det. Ellers ikke noe ekstra kontroller=0) alt normalt med tulle 1 og virker som alt er bra med denne også=0) Masse lykke til med prøvingen. MASSSSE BABYSTØV TIL DEG =0)

Skrevet

Takker for mange svar dere;)

Ble nesten litt bekymret jeg nå,men går vel som regel bra.

Hva er kjangsen for at det skjer noe med babyen da???Og hva er vanlige skader???

Jeg har funnet en dose som fungerer godt for meg,så så lenge jeg er medisinert er jo stoffskifte bra,så da håper jeg at jeg blir gravid når jeg øsnker det.

Men får snakke litt med legen,han vet vel hva han bør følge opp.

Med nr 1 satt hun etter 2 mnd.

Men ennå ett år til prøving,men begynte brått og bekymre meg over dette:(

Skrevet

det går fint når man får medisin. alt dette snakke om fosterskade er dersom mor ikke vet hun har lavtstoffskifte.

-du har et risikosvangerskap.

og det som er størst risiko for er fortidlig fødsel.

;)

Skrevet

jeg er lavt stoffskifte. sjekket TSH, T3og T4 ofte under svangerskapet...men legen min er sløv så jeg måtte faktisk SELV be om å få nivåene sjekket flere ganger....grrrr....jeg måtte ikke øke dosen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...