Gå til innhold

Ny her, jeg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og skjønner vel fremdeles ikke at det er her jeg skal være!

Er 13+3 idag og har fått foreløpig termin 09.april 2008. Det er så lenge til at jeg klarer liksom ikke helt å forholde meg til det... :o) Det kommer nok, eller hva?

Kanskje noen av dere kan hjelpe meg med en ting...

Var på første svangerskapskontroll på fredag, og jeg spurte legen min bl.a. annet om hvordan prosessen er for å søke fødested. Det visste hun ikke hvordan hun skulle gjøre!!! Nå skal det sies at jeg bor i Oslo, men har fremdeles beholdt min fastlege hjemme i Skien, og der er det bare ett sykehus. Hun ba meg finne hun av hvordan man skal søke....

Noen råd? Erfaringer?

Takk takk...

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen hit! :o)

Det er legen din som skal søke...eller du kan gjøre det selv. Vet at noen har sendt sykehuset en email, hvor de søker om plass. Gå inn på nettsiden til det sykehuset du ønsker å føde på, så kanskje du finner noe der :o)

Etter det får du UL-time på det sykehuset du har fått plass på.

Skrevet

Det er legen din som sender en blankett til sykehuset! Jeg går til lege i en annen kommune enn der jeg skal føde, men det var ikke noe problem! Lykke til!

Velkommen etter forresten! Håper ukene går fort for deg. 2.trimester er jo det lengste, men ukene flyr utrolig nok! Det er jo faktisk bare 6 mnd til du skal føde da.. =)

God tur videre i svangerskapet!

Skrevet

Jeg er fra porsgrunn og skal føde på sykehuset i skien, jeg spurte legen min på andre kontroll ang dette og han sa han skulle søke for meg, men det gjorde han ikke ennå. For det er aldri problem med plass der mente han. Så det er kanskje derfor de ikke tenker så mye på det i Grenland!?

Jeg bor for tiden ikke i porsgrunn, men 3 timer unna, og har jordmor her. Hun lurte på om jeg hadde søkt allerede siden side 2 på helsekortet ikke var der. Så det viste jo seg da at legen min har det for å sende det etterhvert.

Spør jordmor, hun vet sikkert mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...