Labambie Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Karamellkaken din blei til karamellmuffins! Siden det var til endel folk,så lagde jeg kaken i muffinsformer. Slo skikkelig an! Mmmmmm... Takk
Gjest Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Så hyggelig!! God ide med de muffinsene, da! Da kan man jo la noen få være framme og legge resten i fryseren! (ja riktig..... selvbedrager som jeg er.)
kariuss Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 kan noen sende meg den kake/muffinsoppskriften på post på sia mi ? jeg vil å ha god kake..
Gjest Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Fant ikke postkassen din! Legger den derfor her på nytt.. Karamellkake Oppskrifta er til en hel langpanne, men jeg bruker som regel bare halve og hiver den i en halv langpanne eller ildfast form...det som måtte passe. Steketida MÅ reguleres fra ovn til ovn, så bruk en strikepinne eller noe og sjekk den! 1 kopp = 1,5 dl sett ovnen på 180 grader visp sammen: 4 kopper sukker 4 store egg til eggedosis (er ikke SÅ nøye men...) ha oppi: 4ts vaniljesukker 4ts bakepulver 4ss karamellsaus (gjerne MYE mer) 6 kopper mel 300 gr smelta smør 2 kopper melk røra skal være som alle andre skuffekaker... Glasur: (omtrentlige mål) 400 gr melis 100 gr smelta smør 3 ss karamellsaus (HALLOOOOO! Pøs på!) 4 ss kaffe (sterk) 4 ts vaniljesukker blir det for mye melis så regulerer du det med karamellsaus. namme... Kaka holder seg i ei uke på kjøkkenbenken, eller noen år i frysern med glasur... (he he, jeg har aldri fått den til å vare ei hel uke...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå