Gå til innhold

Til dere som ikke tør å se "jordmødrene".....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg nå skal komme med gjelder ikke de med skikkelig fødeangst, MEN:

Jeg har troen på å manne seg opp til fødsel ved å se disse programmene. Jeg blir sterkere og klarere for å gå gjennom denne tøffe hendelsen for hver tøff ting jeg møter.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette har jeg også troen på. Kvelden før min fødsel traff jeg en dame som fortalte meg om den verste fødselen ever. Jeg gråt da jeg kom hjem og var helt rystet over hva jeg skulle gjennom. Jeg var skuffa over henne som hadde vært"så dum" å fortelle dette til en høygravid dame. Men, morgenen etter våknet jeg og tenkte mens jeg enda låg i senga at jeg trengte å høre det, for jeg hadde hele svangerskapet gått å innbilt meg at jeg takler da en simpel fødsel. Jeg tenkte:jeg tåler smerte bedre enn de fleste, men litt tøfft blir det nok.... pytt sann...

Da jeg skulle reise meg og gå på toalette sa jeg til samboeren min: Nå først føler jeg at jeg er klar for å føde, og så gikk vannet. I ettertid føler jeg at jeg taklet fødselen bedre for at jeg endelig var blitt litt forberedt på hva jeg ville møte. Fødselen ble tøffere enn ventet, men det ville blitt enda tøffere om jeg ikke hadde fått den skrekkhistoria....

Skrevet

Enig...viktig også å se hvordan det kan gå. Tenk så heldige vi er som får friske og sunne barn!

Skrevet

Dette gjelder vel sikkert noen - ikke alle!! Og helt klart ikke meg. Jeg har en fødsel bak meg og har gruet meg moderat til denne fødselen. Etter å ha sett to episoder av jordmødrene, fant jeg ut at det beste for meg var å se resten av episodene etter fødselen. Begynte å huske fæle ting fra forrige fødsel som jeg nok hadde fortrengt....

Det er ikke terapi for alle å se damer hyle ut de verste primalskrik i intens smerte.

Skrevet

Helt enig...det er ikke alt som er like smart å se mens man er gravid/rett etterpå.

Kanskje trenger vi ikke se i det hele tatt.

Mannen min vil ikke se...han orker ikke se fødsel før vi skal i ilden selv, og han sier andres fødsler ikke er så spennende..er jo litt enig.

Skrevet

Når jeg ser på hva programmet heter, "Jordmødrene", dokumentar om livet på en fødeavdeling, er det på sin plass også å vise hva som kan gå galt.

Det er den tøffe hverdagen en jordmor kan møte, og det er en utfordring de må være innstilt på å takle.

For oss som nå er gravide, er dette hard kost...vi setter oss selv inn i dette på en annen måte enn ikke-gravide, tror jeg.

Jeg skal se..er spent på hvordan de takler dette, hvordan de tar vare på mor/far, hvordan de debriefer etterpå blant de ansatte...hvordan de takler å møte mennesker i krise og sorg.

Er selv sykepleier, og vet at liv og død går hånd i hånd i dette yrket..

Men..det er nok ikke en episode man skal se dersom man vet at dette er tøft..for det er sterk kost. -men likevel sånn livet desverre kan være..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...