Gå til innhold

Hjelp til julekalender når man ikke kan sy:)

♥Once♥upon♥a♥timeƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen tips? Jeg kan ikke sy. Fingrene mine er ikke designet til det! :)

Skulle gjerne laget en personlig julekalender til hver av barna!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp sånne man kan montere selv på Ciro fex. Selv jeg klarer det. Filtfigurer og små ringer, pakker og pyntegreier man limer på noe strie greier (ikke peil nei!! ) Men fine:)

Skrevet

Hørtes lurt ut:)

Men hva er Ciro fex?. Kan jeg få kjøpt det på nett?

Skrevet

Har to ulike ting jeg har gjort, uten å sy:)

1. En streng eller hyssing spennes, og jeg kjøpte små klyper jeg malte dato på. Hang opp små poser som jeg tegnet på med klypene.

2. Klipp ut en runding i papp med en diameter på ca. 50 cm. Kjøp mørkt lilla filt, tegn rundingen på stoffet og lim fast. Samle sammen 24 fyrstikk esker, eller kjøp små sponesker. Lim lyst lilla filt rund de, og skriv/klipp ut tall til datoer. Kan gjøres med glitter tusj osv. Lim på eskene i en runding langs kanten, der 24 er øverst eller en stor rundt sponeske i midten. Om du ikke har 24 i midten kan du gjøre som meg. I midten klippet jeg ut omrisset av to engler, og klippet det ut i et fint stoff i lilla nyanser. Limte det på. Naboen lagde en til hver av gutta sine, og limte på et bilde av hvert barn fra sist jul i midten. Filt har de mye av på Panduro.

Skrevet

Eller bestill en kjempefin en fra panduro.

Kjøpte en der i fra i fjor, og det va klipp og lim, og sy fast for hånd de ringan som pakkan ska henge.

Det e mønster du skal klippe etter, og ei tegning du kan se korsen kalenderen skal bli.

Den ble faktisk kjempefin. glæde mæ allerede å henge den opp..

TIPS : Kjøp en ekstra tube lim!!

Skrevet

Ta vare på masse dorullhylster og putt smågaver inni dem.

Pakk inn i masse forskjellig papir og heng opp i en snor!!

Skrevet

Nesten samme som erteposen sier på nr. 1, men henge opp/plassere noen poser rundt omkring i huset/leiligheten. Sånn at man må lete litt etter de. Evt. ta én og én pose for hver dag, så man ikke glemmer hvor man har gjemt gavene, hehe. Nesten litt "tampen brenner" i grunn...

Skrevet

Hehe sorry. Ciro er en sånn hobby butikk kjede (fex = for eksempel). Men de har sånt i alle hobbybutikker vil jeg tro:)

Skrevet

Du kan og gå inn på www.margaretha.no - det er en nettbutikk som selger broderier. Der ha dem ferdig påtrykt mønster - også bare brodere du på der.. Veldig enkelt... Dem har et mønster som er som en snømann iallfall..

Skrevet

fiona71... Er det mulig å bestille den på nettet? Har ikke Panduro her. Det beste hadde vært en ferdig pakke liksom. Har mange unger, og vet ikke om jeg rekker å bruke så mange doruller frem til jul :)

Skrevet

Ja du kan bestille på Panduro.no tror jeg det var.

Kjempefine kalendere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...