Gå til innhold

Ang bekken????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødde for 9 dager siden og har dei siste dagene fått mer og mer vondt i bekkenet trur eg...Krampe følelse framme i skambeinet.Var ute og trillet i sta og da stråle det bak i rumpa(beina inne i rumpa liksom)

Kan man få bekken løsning etter fødsel?????

Noen flere....som har det sånn????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror du kan få bekken løsning dersom du ikke er forsiktig men trening o.l etter fødselen. selv hadde jeg ingenting når jeg var gravid, men har fått mer og mer vondt etter hvert...begynte når jeg var ute og trilla i sneen i vinter, var glatt så jeg skle hele tiden litt tilbake

Skrevet

bekkenet ditt er fremdeles "løst" etter graviditet og fødsel. Hvis du har vondt nå så bør du være litt forsiktig med f.eks å sku vogna opp tunge bakker, gå for lange turer , løfte tungt etc. Anbefaler å gjør øvelser som styrker bekkenbunnen..

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Fødte for 5 dager siden og bekkenet nå er MYE værre enn før fødselen...er jo ikke noe barnehode som stabiliserer det, og kroppen har jo nettopp vært igjennom en fødsel og det tar på. Sengen jeg lå i på barsel gjorde jo heller ikke ting bedre!:-/

I hva slags stilling fødte du i forresten? Jeg fødte liggende på ryggen, og den stillinga belaster bekkenet mest. Gjør både vondt i skambeinet og i halebeinet her, samt at det kan gjøre vondt i den venstre hofta.

Skrevet

Ammer dere, ved amming frigøres hormonet oxitocin som bidrar til å trekke bekkenet sammen igjen. Jeg mistet melka mi når gutten min var tre mnd.. Og ikke lenge etter det kom bekkenløsnings smertene tilbake for fullt. Verre enn i sv. Var hos legen og fikk noen sm stillende tbl som heter confortid- veldig effektive. Samt at jeg har begynt hos fysio igjen og mor barn trening, har det mye bedre nå...

Skrevet

Jeg hadde litt bekkenløsning i svangerskapet og MASSE etterpå:(

Etter fødselen hadde bekkenet vridd seg, så det måtte manipuleres på plass.

Mitt råd til deg er å ta det veldig rolig, ingen store bevegelser og stopp når ting gjør vondt. Naturlig at bekkenet er litt slarkete etter fødselen. Men hvis du blir verre eller ikke merker bedring, kan det være lurt å sjekke det! Anbefaler manuell terapeut, som er litt kiropraktor også i tillegg til fysioterapeut.

Skrevet

Takk for svar.....fødde liggende på rygg var og på fødekrakk men vet ikke om det har noen betydning....ammer til deg som lurte på det.

Får bare høre på dere og ta det med ro....men må innrømme at det er kjipt etter 9 månder med mage..men men.

Gjekk en tur i dag....hadde vondt men tror kansje det hjelper å gå litt.

Mannen triller vogna da....klarer ikke å trille den...da må det vere helt flatt.SNUFS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...