Edelweis Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 jenta mi var 4120 g å 53 cm. jeg fødte uten smertestillende. fikk ikke noen ting! å d gikk unna på 2 timer. nesten ingen smerte å jeg gleder meg oppriktig til neste gang! hvorfor fokuserte de på at barn på 4 kilo var så stort på jordmødrene idag! jeg trodde kansje barn på 5-6 var store jeg! ervel sikkert noen som har født så store barn også! noen som vil fortelle om sin fødsel?
Plutselig_gravid Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Tror nok det hadde med str på moren:o) Jeg er selv liten (160cm) og var 45 kg da jeg ble gravid. Fødte en gutt på 4200/53/37.Hadde jeg king size mage - JA. Og alle jordmødrene som jeg møtte på sykehuset komenterte det!) Utdrivningsfasen, altså fra full åning og til gutten min var ute tok i overkant av 2 timer. ¨ Fødselen ble komplisert da lillegutt satt fast og i tillegg var stjernekikker med en hånd på kinnet..Forsterlyden gikk ned og de måtte inn å snu på han sånn som de viste på tv i dag. Ble klippet og revnet en gooood del ja. Men, de fikk han ut til slutt:o) Utdrivingsfasen var skrmmende lik som den på tv i dag. Måtte tilkalle både lege, overjordmor osv. Var vel 3 jordmødre, 1 jordmorstudent, en barnepleier og en eller to leger tilstedet da lillegutt kom ut. Fikk beskjed om at jeg ved en eventuell neste graviditet skulle få oppfølging på slutten for å følge med vekten på bebisen. For han var for stor for bekkenet mitt - det kunne godt mye verre for å si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå