Gå til innhold

store barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi var 4120 g å 53 cm. jeg fødte uten smertestillende. fikk ikke noen ting! å d gikk unna på 2 timer. nesten ingen smerte å jeg gleder meg oppriktig til neste gang!

hvorfor fokuserte de på at barn på 4 kilo var så stort på jordmødrene idag! jeg trodde kansje barn på 5-6 var store jeg! ervel sikkert noen som har født så store barn også!

noen som vil fortelle om sin fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det hadde med str på moren:o)

Jeg er selv liten (160cm) og var 45 kg da jeg ble gravid.

Fødte en gutt på 4200/53/37.Hadde jeg king size mage - JA. Og alle jordmødrene som jeg møtte på sykehuset komenterte det!:o)

Utdrivningsfasen, altså fra full åning og til gutten min var ute tok i overkant av 2 timer. ¨

Fødselen ble komplisert da lillegutt satt fast og i tillegg var stjernekikker med en hånd på kinnet..Forsterlyden gikk ned og de måtte inn å snu på han sånn som de viste på tv i dag. Ble klippet og revnet en gooood del ja. Men, de fikk han ut til slutt:o)

Utdrivingsfasen var skrmmende lik som den på tv i dag. Måtte tilkalle både lege, overjordmor osv. Var vel 3 jordmødre, 1 jordmorstudent, en barnepleier og en eller to leger tilstedet da lillegutt kom ut.

Fikk beskjed om at jeg ved en eventuell neste graviditet skulle få oppfølging på slutten for å følge med vekten på bebisen.

For han var for stor for bekkenet mitt - det kunne godt mye verre for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...