Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Jeg fødte en jente for 1 år siden, og sliter enda med tanker og spørsmål omkring fødsel. Har så mange spørsmål som jeg aldri kommer til å få svar på... Og disse tankene kommer gjerne når jeg ser programmer på tv ang. fødsler, eks. Jordmødre på nrk1. Flere enn meg som har det slik??
haater husarbeid Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Jeg fødte et barn på en ganske traumatisk måte (for oss ihvertfall) i 2002. Jeg hadde mareritt etterpå og det var ganske tøft for oss. Ingen tok tak i meg da. Men da jeg ble gravid igjen i 2005 ble jeg virkelig tatt vare på. Da fikk jeg på føden for samtale, ekstra ul for å passe på at baby ikke ble for stor, masse samtaler med en veldig kjekk kommunejordmor. Hjelp til å sette opp en fødselsplan. Jeg hadde virkelig fødselsangst, men fikk veldig god hjelp! Det er bare det at du må strekke ut en hånd selv og be om hjelp. Si det til fastlegen din og be om å bli henvist videre. Det går an å få hjelp, ikke gå og slit slik jeg gjorde.....
Anonym bruker Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Jeg tenker ikke så mye på det til vanlig, men tankene kommer når jeg ser på f.eks Jordmødrene på tv... Men ved neste graviditet har jeg bestemt meg for at jeg vil ha oppfølging fra den dagen jeg finner ut at jeg er gravid. Jeg har gått til psykriatisk sykepleier etter fødsel, og har flyttet til hjemfylket mitt, og da ble alt mye bedre... For da fikk jeg alt på avstand, og har en super samboer som forstår og støtter meg. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå