flypapir Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Min bestemor har født 3 jenter. Min mor var den midterste. Både den eldste og den yngste jenta døde av en skummel sykdom. De ble på dagen like gamle... (ca 6mnd). Denne sykdommen er genbasert, og jeg kan overføre den til mine barn dersom både jeg og min mann er bærere av den... Sist jeg var gravid fortalte jeg dette til legen, og hun sendte en henvisning til Ullevål. Men vi hørte aldri noe mer fra ullevål, så da ble det ikke til at vi testet noe som helst. Men nå er jeg gravid igjen... Bør vi be om en runde med testing for å finne ut om vi er bærere?? I "gamle dager" het sykdommen Werding Hoffmans atrofi(eller noe i den duren), men nå har den byttet navn. Det er ingen jeg har snakket med som har hørt om denne sykdommen, derfor føler jeg at det ofte glemmes.... Barna til bestemor var født friske, men fikk etterhvert lammelser i beina osv (kjenner ikke til detaljene). Tilslutt døde de.. Nå er jo sjansen for at vi er bærere veldig liten, men man har det jo i bakhodet uansett... Hva bør vi gjøre?? Noen som har vært i en lignende situasjon? Tusen takk for svar!
Gjest Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Jeg hadde sjekka uten tvil. Men er det noe å gjøre dersom dere er bærere begge to?
flypapir Skrevet 26. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2007 Det er det jeg ikke vet. Ettersom sykdommen har skiftet navn har jeg ikke noe info om den...
Gjest Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Ok. Jeg hadde snakket med km på neste kontroll og sagt at jeg vil sjekke ut dette. Kankjse hun har hørt om det, hvis ikke kan hun sende deg til legen som helt sikkert kan hjelpe deg. Jeg hadde villa visst fordi jeg ellers hadde gått rundt og lurt, uansett om det er noe å gjøre med det eller ikke.
flypapir Skrevet 26. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. september 2007 Ska til legen på mandag, så får snakke med henne da. Har helt ny lege, så kan jo hende hun har peiling!
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 http://www.rikshospitalet.no/view/readavdi.asp?nPubID=5614
Gjest Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Å, satt spiren allerede? Gratulerer!! Hvor langt er du på vei?
Gjest Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Oj, dette var alvorlig... Klart du må sjekke! Lykke til! Kanskje vi kan få høre resultatet dersom dere tester dere?
flypapir Skrevet 26. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. september 2007 Spiren satt på første forsøk! Har egentlig ikm i dag, men testet positivt på søndag alt. Så er vel 4 uker på vei!
flypapir Skrevet 26. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. september 2007 Tusen takk! Er vel bedre å sjekke det ut enn å satse på at det går like bra som sist. Skal holde dere oppdatert...
flypapir Skrevet 26. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. september 2007 Rogalandsjente Tusen takk!!! Jeg søkte masse på nett ved forrige svangerskap, uten å finne noen ting. Supert at du fant det så fort, er imponert jeg!
Gjest Skrevet 26. september 2007 #13 Skrevet 26. september 2007 Gratulerer!! Jeg ombestemte meg midt i pp'en, så her venter vi til over jul. Får ikke mai/junibaby, men det blir vel folk av septemberbabyer og, haha:p Krysser fingrene for at alt går bra med spiren din!!
grå :) Skrevet 26. september 2007 #14 Skrevet 26. september 2007 http://hem.passagen.se/maore/sma.htm
flypapir Skrevet 26. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 26. september 2007 Tusen takk! Har hørt at septemberbabyer blir litt ekstra intelligente, så sikkert ikke dumt å vente.. Lykke til videre!
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 26. september 2007 #18 Skrevet 26. september 2007 Bare hyggelig =) Håper det går bra og at dere får sjekka sånn at du slipper å gå og være redd...
flypapir Skrevet 26. september 2007 Forfatter #19 Skrevet 26. september 2007 Uff ja, dette må virkelig sjekkes ut. Dette var ikke noe hyggelig lesestoff....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå