lilleba m nr 5 i magen Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Jeg er i fødselspermisjon ennå, og er gravid på nytt. Teller permisjonen som arbeid? Vet at man må jobbe 6 av de 10 siste mnd før fødselspermisjonen?? Noen som vet?
jody Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 dette er inntekt som gjelder for at du igjen skal på fødselspenger.. du trenger ikke å jobbe..
Gjest Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Det teller ikke som arbeid, slik jeg har forstått det... Du må tilbake til jobben din i 6 mnd. Nå går du jo hjemme.
Birthen Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Etter de nye reglene, får du nye fødselspenger på grunnlag av forrige permisjon. Tror faktisk at du får utbetalt det samme som nå til og med. Ble endret nylig fordi det var så mange som havnet i økonomiske vansker med to tette barn. Godt det er litt fornuft i myndighetene våre! Så får vi håpe at de kan gjøre livet lettere også for selvstendig næringsdrivende... Der havner jeg med minimale utbetalinger.. SUKK!
lilleba m nr 5 i magen Skrevet 26. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2007 takk for svar, men de var jo motsatte da:)
lilleba m nr 5 i magen Skrevet 26. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. september 2007 åh kjempefint:) var litt bekymret der nemlig. ja det er jo urettferdig at det ikke er likt for alle.
Birthen Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Du finner info på www.nav.no Skal se om jeg finner den siden det stod på og sender deg linken. Vet om en som går rett fra en perm til en annen, så er ganske sikker på at det stemmer. Men alltid greit å dobbelsjekke. Tror reglene ble endret ved nyttår.
Birthen Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Her står det (kopiert fra NAV): 'Hvem kan få foreldrepenger Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt sykepenger foreldrepenger ved fødsel og adopsjon svangerskapspenger dagpenger under arbeidsløshet " Håper det gjorde livet litt lysere! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå