Gjest mor75 Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Søndag 16/9, en dag etter termin, meldte tredjemann sin ankomst. Mor var heldigvis her på overnatting, så da riene startet kl 6.30 om morgenen var det bare å gjøre seg klar og dra opp på sykehuset. Forrige gang fødte jeg 2 t og 50 min etter at jeg kjente første ri. Så vi drøyde ikke med å dra opp. Jordmor satte på registrering og ba oss ringe på dem kl 8, slik at de ikke skulle glemme oss. Hun skulle sende en annen jordmor fordi hun selv skulle være sjef den dagen. Det var ikke sikkert de kunne komme med det samme vi ringte. Jeg sa da i fra om hvor raskt jeg hadde født sist, så de var klar over det. Da fikk jeg ett lengre innlegg om hvor raske og flinke andregangsfødene var, men at det ofte tok lengre tid tredje gang. Det satt liksom i hodet at vi trodde vi skulle føde like fort. Den var grei. Jeg sa til mannen min da hun var gått, at det selvsagt kunne gå noe lengre tid enn sist, men at babyen var ute før 12, skulle jeg nesten garantere. Ny jordmor kom litt over 8. Jeg så på skjemaet over fødselen at hun beskrev riene mine som dårlige til middels kl 8.15, og åpningen var 4 cm. Jeg fikk klyster, gikk i badetkaret og fikk akupunktur. Deilig med det varme vannet! Og akupunkturen hjalp også. Riene ble vondere, og spesielt i ryggen. På slutten av hver ri var det akkurat som noe presset nederst i ryggen. Jeg begynnte åheie på babyen hver gang når det verste kom, og det hjalp utrolig for smerteopplevelsen! Jordmor hadde gått og bedt oss ringe på. Det begynnte å tette seg til , men syntes ikke jeg kunne ringe ennå. Da kjente jeg at jeg måtte presse! Ba mannen min ringe på. En venninne som nylig hadde født, hadde fortalt meg at man ikke skulle presse når hodet kom, men at rien skulle ta det ut selv. Dette for å unngå revning. Jeg prøvde å unngå å presse så godt det lot seg gjøre. Jordmor kom og ville hjelpe meg ut av badekaret, men med hodet halveis mellom føttene kunne jeg ikke se for meg hvordan det skulle gå. Andre pressri kom, hodet kom ut og resten med!!! Det ble en uplanlagt vannfødsel. Da var kl 9.10. Og jeg hadde altså født 2 t og 40 min etter første ri :-))) Babyen var 4722gr og 53 cm. Jordmor sydde 1 sting. Kan si jeg var litt fornøyd :-) Det kom gratulasjoner fra vaktrommet, og jeg var litt fornøyd med hun som måtte bite i seg innlegget om lengre fødsler tredje gang!! Til alle dere som gruer for fødselen: Det kan faktisk gå ganske godt også!! ( Selv om det selvsagt gjør vondt uansett!) Fortsettelsen har vært litt mer strevsom. Babyen tok for mye av, sugde ikke godt osv. Men nå er startvanskene over, og vi koser oss alle fem!! Lykke til til alle dere andre der ute som snart skal i ilden!! :-))
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 åh... det var raskt:))) Blir nesten litt irritert på disse jmdrene som skal være sånne "bedrevitende"... Bra du sa ifra og var såpass steil:) Tviler for at jeg får så rask fødsel, men det er jo lov å håpe;) gratulerer sååå masse;)
metteflette Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Takk!! Jeg er også tredjegangs og vet søren meg ikke hva jeg skal stille meg inn på.. Gratulerer så masse!!!
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Så flott fødsel da!! Gratulerer så mye. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå