Reise Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Hei til alle, da er jeg tilbake fra min første flytur med lille Isabella (5 måneder) til Berlin. Flyturen gikk veldig greit, det var litt annerledes med barn i Berlin, særlig tung å bære over 7 kilo opp og ned til fjerde etasje i en gammel bygård. Ellers var jeg positiv overrasket over hvor mye hjelp jeg fikk ved t-bane stasjoner uten heis. Bare turen tilbake ble et marerittet siden flyet hadde en motorskade og vi ble 8 timer sittende i Berlin mens min flaske med morsmelkerstatningen gikk tomt. Verken Norwegian eller sosialtjeneste på flyplassen tok ansvaret og jeg måtte finne en løsning på egen hånd. Det endte med å ta en taxi som turte å kjøre meg (uten barnestol) til en åpen apotek på en søndag og kjøpe nødvendig mat og bleier. Jeg vurdere nå å sende en klage e-post både til Norwegian og flyplassen.
Natteravnen* Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Uff for en tur du har hatt! Sjølv har eg vore redd for at det skal skje når vi er ut å flyg men har heldigvis ikkje opplevd det. Godt at du fikk ordna med taxi, skulle vore mulig å få tak i diverse på flyplassen (?) Dårlig gjort at du ikkje fikk noke hjelp, sjølv om eg ikkje blir veldi overraska over det heller... Lurt av deg å sende ei klage, kanskje ting blir bedre en anna gong dette skjer. Sjølv om eg tvilar..... Det har desverre blitt slik at en ofte må ordne ut sjølv , uansett kvar feilen ligg- og det er ikkje rett, nei!
Little Miss Naughty Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Uff, det var ingen morsom opplevelse. Vi flyr mye og jeg er alltid engstelig for lange forsinkelser. Hittill har det ikke vært mer en 2 - 3 timer, heldigvis. Du bør absolutt skrive klagebrev.
coscos Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Hei Berlin! Så kjedelig å høre om din lange reise tilbake til Norge. Vi har bestilt 3 flyreiser nå i høst, og det er selvfølgelig den verst tenkelige situasjonen at flyet blir så forsinket som ditt ble. Har hørt av andre at det er greit å ta med ekstra mat og bleier og klesskift, selv for en kort tur, så hos oss så pakker vi heller for mye enn for lite (nå gir jeg jo morsmelk, så det er jo lettvint, men vi har også begynt såvidt med grøt). Har også bestandig med ekstra klesskift til både meg og lille M i stellevesken, vet jo aldri hva som skjer! Smart av deg å sende et klagebrev, men tror kanskje det blir vanskelig for deg å få gjennomslag for noe annet enn at de burde vist mer forståelse for din situasjon (uten at de kanskje har mulighet til å hjelpe). Det er en selv som må være forberedt og ta høyde for evt. forsinkelser og det som dette medfører. Vet at man har visse krav på mat og overnatting i enkelte situasjoner, men usikker på hvordan dette er med billigselskapene, og om dette omfatter mat og utstyr til babyer. Jeg har forresten fått et fint lite hefte som heter På reisefot, tror det er gjennom Go'boken. Her er det masse tips til reiser med barn mellom 0 og 6 år. Satser på at vi sees i morgen!
allerhelstNorge Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Forsinkelser på reisen med små barn er ikke gøy. Spesielt ikke når man bruker flaske. Jeg har "pendlet" mellom Oslo og London siden største-jenta var 2 måneder, med både ett og to barn. Har lært endel knep etterhvert. Nå er mine jenter "store" på 3,5 og 5 år og det er rene luksusen for mamma med eget sete og på siste reise hadde vi ikke med paraply-trilla heller. Neste flyreise blir lettere, det lover jeg. Og trenger du noen gode råd må du bare spørre. Tror jeg har vært gjennom det meste med barn på reise.
Karomamma Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Hei Berlin! Høres ut som en fin tur! Så synd at hjemreisen ødela for opplevelsen, det er ofte det siste man husker best også... Jeg har vært ute for det samme - dårlig informasjon og minimal kompensasjon. Jeg og baby 5mnd i bæresele reiste til OSL en morgen og ventet der til langt på kveld pga kanselleringer, flygeledermangel og pilotaksjoner!! Vi ble tilbudt 6-timers bussreise etter å ha ventet på flyplassen i 10 timer!! Ikke så veldig aktuelt med baby, synes jeg. Tilslutt reiste vi hjem for å sove og heller fly neste morgen. Jeg klagde til SAS, men selv etter to-tre runder med korrespondanse, fikk jeg kun refundert bussbillette t/r flyplassen. Jeg mener at turen ble vesentlig forringet når vi mistet et helt døgn. Vi hadde heller ingen som kunne hente oss dagen etter, så i stedet for å bli kjørt fra dør til dør, måtte jeg måtte styre med bussbytte og masse bagasje... SAS var ikke enig med meg... Heldigvis hadde vi med tredobbelt antall av bleier og melk. Så hvis baby ikke får morsmelk, bør du alltid ha med ekstra NAN-kartonger. Jeg tror desverre ikke du får gehør for at dette er flyplassens eller Norwegians ansvar. Det skader uansett ikke å sende et brev, lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå