Gå til innhold

Ligger alle stjernekikkere med ryggen til venstre....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid med tulla lå hun med ryggen til min venstre side inne i magen. Mener å huske at jordmor sa at det da var større sjans for at hun ble stjernekikker, noe hun også ble? Men er det slik at dersom babyen ligger med ryggen til høyre, så vet man at barnet kommer rett vei? Eller kan det alikevel bli en stjernekikker?

*litt småforvirra*

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm. mine lå med ryggen til høyre begge to. Og begge kom som normale hodefødsler, så kanskje det er noe i det.

Skrevet

Den teorien har jeg aldri hørt før. Men jeg har født to stjernekikkere. Den siste lå faktisk mest med ryggen til venstre de siste ukene, mens min første aldri lå stille og var stort sett overalt. Gikk forresten din fødsel fint? Jeg har hørt de ofte blir tatt med sugekopp, men det gikk heldigvis greit med meg til tross for veldig lange utdrivningsfaser.

Skrevet

Husker bare at min jordmor var ekstra obs ettersom tulla lå den veien hun lå.... Skrev det i fødselspapirene osv...

Skrevet

Så bra at det gikk fint for deg!:)

Min fødsel var veldig lik den som var på jormødrene i dag. Sugekopp, klipping, masse folk osv. Og tulla var nøyaktig like stor. Litt skremmende!:) Eneste forskjellen var at min morkake ikke ville ut, så jeg måtte i narkose slik at de kunne ta den ut manuelt...

Skrevet

min gutt lå til venstre og han var stjernekikker. fødte uten smertestillende og hadde trykketid på 1 time.puh! 37 runndt hodet da,men merka ikke noe til det,var jo vondt fra før så.. :)

Skrevet

Uff, det var trist å høre. Da skjønner jeg at du er litt bekymret med spire i magen. Men jordmor etter min andre fødsel var i hvertfall overrasket over at min første også var stjernekikker, så jeg fikk inntrykk av at det var ganske tilfeldig.

Skrevet

Har aldri hørt den teorien før. Men sneipen min lå med ryggen mot venstre, og var stjernekikker.

Forresten en fin og "enkel" fødsel (om man kan kalle fødsler enkle...), uten smertelindring, men ble klipt litt for å hjelp etter å ha presset i 50 min, sliten, ja :-)

Skrevet

jeg hadde stjernekikker første gangen, men hun ble tatt med hastekeisersnitt før fødselen var i gang (av andre årsaker) - og da husker jeg ikke hvordan hun lå...

Men da vannet gikk med andre mann sa jordmoren her vi bor at han ikke hadde festet seg, og ville ikke si mer... så spurte jeg om sannsynligheten for stjernekikker igjen da - og da sa hun at hun skulle si det siden jeg spurte.... for han lå med ryggen på venstre side og da var sannsynligheten stor for det...

men da jeg spurte på sykehuset, var det helt ukjent for de jeg spurte der. Om han vred seg eller hva han gjorde vet jeg ikke, men han kom iallefall ikke til verden som stjernekikker...!

Skrevet

Min gutt var stjernekikker og lå med ryggen på venstre side ja. Min fødsel var skremmende lik hun som fødte på tv i dag. Fikk skikkelig flash back altså.

Skrevet

Jonas lå med ryggen til høyere, og han kom med nesa i været, som en stjernekikker. Men jeg hadde morkaka forann på magen, tror kanskje det kan ha noe å si jeg da..

Men det gikk veldig bra forøvig. Utdrivnings tiden var på under 10 min og han var 39 cm rundt hode. Så fikk høre jeg ikke behøvde beskymre meg for å ha for smalt bekken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...