Gå til innhold

Er det for tidlig å la han sitte rett opp og ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er akkurat fire mnd og har så lyst å sitte! Han blir fort lei av å ligge på gulvet, men vil veldig gjerne sitte og leke. Han kan selvfølgelig ikke det uten at jeg holder han, noe jeg vegrer meg for å gjøre siden han er så liten.

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Sliter litt med samme problemet selv jeg, bare at min er bare 3 mnd.... Blir helt stresset jeg for han nekter å ligge i armene, an skal bare opp å sitte og bare kaver for å komme opp når han ligger på gulvet!

Skrevet

Sånn er det her og, vært sånn en stund. Hun er snart 4 mnd. Vi lar henne få komme opp å sitte litt i fanget, men ikke noe annet enn det..

Skrevet

Gutten min er 4,5 mnd, og han ble også interessert i å sitte rundt va 3,5 mnd. Jeg spurte fysio på helsestasjonen, og hun sa det var ok å ha de sittende på fanget og slikt, men ikke i stoler og andre sitteanordninger. Om du har han sittende på fanget, så vil du naturlig nok flytte på han når han begynner å si i fra om at det er nok, og da er risikoen for feilbelastning liten. I en stol vil han ikke kunne flytte på seg selv, det er verre.

vi har sittet mye med leker i fanget i det siste vi altså. Har ikke sittet med han på gulvet, han ligger for det meste i lekegrinda og leker for seg selv nå. Men du kan sikkert gjøre det også, det blir sikkert omtrent det samme som å ha de på fanget.

:)

Skrevet

Takk for svar!

Ja, jeg får vel fortsette å ha han i fanget enda en stund når vi leker sammen på gulvet, bare for å være på den sikre siden. Han kan godt ligge på gulvet når han er alene, nemlig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...