Gå til innhold

spørsmål ang.hormonspiral...

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal sette inn hormonspiral om 2 uker,og lurer på om noen har blitt gravid selv om de har hormonspiral??

(mannen min sier at ingen blir gravid med hormonspiral)

har en gutt på 16 mnd og en på 4 uker,og er livredd for å bli gravid pånytt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hør på mannen din, hehe. Hormonspiralen går for å være noe av det mest sikre innen prevensjon bortsett fra kvinnelig sterilisering( rundt 99,9% sikker). Det er sikkert lurt til å gå til en gyn som har tilgang på Ultralyd når du skal få satt den inn.

Skrevet

Den er veldig sikkert, når den sitter riktig...jeg har 2 venniner som har blitt gravide, men hun ene mistet den uten han hun viste det, og hun andre måtte operere den ut fordi den hadde gått opp i magen... Det samme har skjedd med meg, så jeg venter bare på operasjon....auuuuuuu!!! Så bare flaks at jeg ikke har blitt gravid!!!

Be om å få ta ultralyd for å sjekke at den ligger på plass...:)

Skrevet

uff,er det ofte at det skjer.. kanskje revurdere hele spiralen :S

Skrevet

Legen sa det var som å vinne i lotto...så det er ikke ofte sir de, men både jeg og ei veninne har jo opplevd det da...

Men hvis du får sjekket med ultralyd at den ligger som den skal, så hjelper sikkert det:)

Selv om han gjorde det med meg...

hør med legen du:)

Jeg personlig skal aldri sette inn spiral igjen... Men det er min side av saken, vet om mange som er STOR fornøyd!

Skrevet

Du går jo på etterkontroll, da. Og da vil du jo se om den ligger på plass eller ei.

Kjipt at det skjedde med både Mamma til Erlend og venninnen, men får å si det på andre måten, det skjedde ikke med meg, og kjenner heller ingen det har skjedd med... ;)

Skrevet

får vel tenke litt på det,hvilken prevansjon bruker dere andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...