Yndig_stolt 2 barnsmor=) Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Satt å tenkte at det må være utrolig rart å våkne opp en morgen å vite at kl.09.00 i dag skal jeg bli mamma. hehe.. Noen som vil fortelle meg hvordan det er? Er litt nysgjerrig av meg jeg sjønner dere;)
Gjest Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hei! Jeg hadde planlagt ks. Eller det vil si jeg skulle ha det, men de drøyde så (de ville prøve å få meg til å føde vaginalt..) med å gi meg en dato. Og siste samtalen (hvor jeg fikk det innvilget) jeg var på spurte overlegen når terminen var. Den var da 13 dager i forveien, da sier han at de skal finne en dato til meg med en gang, så ringer de etterpå å forteller når.. Jeg har 15-20 min fra sykehuset og hjem og jeg kom såvidt inn døren da de ringte fra sykehuset... De lurte på hvordan morgendagen passet (St.Hans) Jeg sa jo at det passet bra. Og måtte da tilbake til sykehuset og skrive meg inn så kunne jeg sove hjemme... Og den kvelden kommer jeg aldri til å glemme, Jeg skulle faste fra klokka 24. Så det eneste jeg tenkte på var å spise nok og drikke masse.. He he og det eneste jeg ville ha var McDonalds!!! Av alle ting!!! He he Sparte t.o.m den ene hamburgeren som jeg spiste 23:45!!! He he... Det var veldig merkelig å våkne og kle på seg for å dra på sykehuset, og at nå blir jeg mamma.. Kjøreturen på 15-20 min gikk veldig sakte... Utrolig sakte, og det var jo en del sommerfugler i magen! Fint vær var det ute også, sol og godt og varmt!! Men på en annen side så var alt så nytt, jeg hadde ikke rekki å få satt meg inn i hvordan ting skulle foregå. Fikk lest mye kvelden før, men det forsvant omtrent like fort da jeg ville ha så mye informasjon som mulig! -Og i hvertfall når jeg kom på sykehuset... Nei det var en herlig og litt surrealistisk opplevelse, og jeg gleder meg til neste keisersnitt 2 januar...
Dægern døtte Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Jeg hadde planlagt KS med nr. 2, etter en dramatisk 1. fødsel. Husker jeg syntes det var kjekt å vite dato og kl.slett, slik at man slapp å gå å vente på at fødselen skulle starte...he,he. Det var veldig spesielt å ligge på operasjonsbordet, våken uten smerter og kjenne de "romestere" rundt i magen min, og VIPS så var han ute på noen minutter. En flott opplevelse i forhold til min 1. fødsel som var veldig dramatisk og hvor jeg følte jeg ikke hadde noe kontroll. Dessuten var jeg veldig sprek etter keisersnittet, var oppe å gikk om ettermiddagen og ikke hadde jeg spes. vondt heller... Nå prøver vi på nr. 3 og tenker faktisk mye på fødsel selvom jeg ikke er gravid ennå, som jeg vet da:-). Selv om det hadde vært "lettvint" med keisersnitt denne gangen også vurderer jeg vanlig fødsel denne gangen hvis jeg skulle bli gravid igjen..
Gjest Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Det var helt merkelig og i langt tid følte jeg meg litt snytt for fødselen. Fikk vite dag for KS en uke i forveien (pga seteleie) og det var merkelig, hele greiene. Hadde en fin fødselsopplevelse og var i uforskammet god form etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå