Mamma TB Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 når er barnet premateur....eller liksom den største fare sonen!?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Barn som er født før 37 uke regnes som prematurt. Ved fødsel i uke 24 (av og til 23) starter de livreddende behandling. Og overlevelsesprosenten går bratt oppover fra uke 24 til nesten 90% i uke 30.
Mamma TB Skrevet 26. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2007 jeg er i uke 33,5 og uroer meg litt for at hun ska komme før.Og samtidig redd for at hun ikke skal komme ut som normalt!er redd for at jeg ikke skal klare dette!.....
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Jeg har hatt truende prematurfødsel siden uke 24.. Det kan gå bra da, men ofte er det kritisk. Nå er jeg i uke 29+1, og fått beskjed om at det ikke vil være så kritisk om det skjer noe. Det er fortsatt prematur (frem til uke 37) men hun sa at over 90% av de som fødes i uke 29 klarer seg helt fint, og sjansen øker betraktelig for hver uke=)
gry78 prinsessa er kommet! Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Jeg får min jente til onsdag, da er hun 33 uker.. har blitt forsikret om att det ikke er noen fare når de er blitt så store.. overlevelsen er 98 %... det går bra!!!
Mamma TB Skrevet 26. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. september 2007 mener på ingen måte å være frekk som spør om det,men tørr alikevel å spørre tror du at et barn som bli født på den tiden vil ha ansiktspreg av fortidlig fødsel?forstår du?bare av ren nysgjerrighet....
# Sunshine # Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Mitt første barn er født prematur i uke 27, og har klart seg kljempe fint! En kan ikke se det på henne at hun er prematur! Nå det er sagt, så blir ansiktspreg som du kaller det en liten filleting når man ikke vet om barnet sitt overlever eller ikke... Eller om det får en hjerneblødning etter fødselen, får CP eller lungeproblematikk.... noe mange premature får. Jenta mi hadde en liten hjerneblødning etter fødselen, men den har kroppen ordnet opp i selv så hun har ingen varige mèn.... men vente-tida var lang frem til den glade beskjeden kom. Hun blir også lettere forkjølet og vi har hatt noen runder med lungebetennelse, men det blir bare småting i det store og hele. Gled deg over barnet du skal få du. Når du er 33.5 uke, så går alt som regel smertefritt. Husk hvis fødselen starter av seg selv etter uke 34 er det sjelden de gjør noe for å stanse den. Det fikk iallefall jeg beskjed om. Lykke til og kos deg med knøttet! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå