Gå til innhold

for en episode da...

marita*mamma*har fått jenta

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble helt satt ut av den episoden av jordmødrene jeg....tårene trilla hele tida her.jeg gleder meg slik til det er min tur og vi skal få se lille jenta våres.

syntes foresten det er ganske greit at de viser litt forskjellig i episodene,for ingen fødsler er like.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke denne episoden var ok. Jeg takler det kun fordi at jeg har født en gang før, men for de som er litt redd fra før burde ikke se episoden i dag...

Så traumatisk fødsel unner jeg ingen... Heldigvis gikk det bra med mor og babyen i dette tilfellet... Det var en brutal fødsel, ingen tvil...

Skrevet

ja det var en følelsesladd episode... gruer meg litt til neste episode da... trur den er ganske trist...

Skrevet

ja det var det.det var både rørende og skremmende og se.men det er så fint og se når baby kommer til mor.jeg har gått gjennom et keiser snitt før så har ikke født før,kan nok si at jeg gruer meg litt.men og kunne få babyen ut som man har bært på i 9 mnd er jo helt supert.

Skrevet

Jeg er førstegangs og har også hatt litt mild angst i løpet av svangerskapet, men etter at jeg begynte å se på jordmødrene har jeg faktisk bare begynt å glede meg.. Kan hende det er jeg som er rar, men jeg synes det er betryggende å være forberedt og se at ting går bra.. Synes hun med den store babyen idag var utrolig tøff! Kjempeflink var hun! Men skal absolutt kutte ut godteriet heretter. Hehe. Neste episode blir nok verre. Freaket helt ut av Grey's igår, dyttet som en gal på magen helt til stakkars lillegutt sparket tilbake. ;)

Skrevet

jeg skal ikke se neste episode!!!!!!!

på en annen side...det sier jeg hver gang.. uff... gleder meg, gruer meg.. å jeg er sååå redd. men så ser man jo at stort sett går det bra til sist...

Skrevet

Jeg ble også veldig rørt av episoden i dag. Har sett alle episodene og tårene har kommet lett. Også i dag. Jeg er førstegangs og har så langt ikke vært redd eller engstelig for fødselen, og jeg har reagert som deg, Vesla, med å bare glede meg enda mer. Vet jo ikke hva jeg går til, men har jo hørt noen historier fra venninner og sånt, men det gir meg bare enda mer forståelse og kunnskap ved å se på Jordmødrene. Kunne ikke passet meg bedre med en slik serie nå. Kan hende det hadde vært annerledes hvis jeg var et par uker unna fødselen nå....

Heller ikke sikkert jeg er så høy i hatten etter neste episode nei........

Skrevet

Venter femtemann, og følger like spent med på hver eneste episode. Og tårene kommer så fort at det er ikke måte på :-) Skremmende er det, men det er jo et realistisk program, og ingen fødsler er like. Synes derfor det er kjempe fint at vi får se ulike sider ved det å føde barn, og selv om det er brutalt - det går heldigvis STORT sett bra til slutt.

Jeg har både født vaginalt, hatt hastesnitt og planlagt snitt, og blir aldri lei dette her - fødes mange nye nordmenn hver dag, men ingen er lik og det er dette programmet en så utrolig god tankevekker på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...