Gå til innhold

uff dagene går ikke så greit for tiden:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så utrolig lei. mannen min jobber så mye og er noen dager borte om gangen. når han er borte går alltid dagene så sent og er utrolig utfordrene. sitter hjemme med to unger en på 4år og en på 4mnd.

han på 4år er høyt og lavt, frekk og ulydig. han på 4mnd er krevende når det gjelder soving og er utrolig selskapssyk.

kommer meg aldri ut døren nesten. har ikke lappen og buss med 2unger frister ikke.

har ikke lyst på besøk pga at min 4åring er ganske respektløs forran besøke. kan drive å spenne, slå og kjefte på dem. blir helt sjokket av ham. har hatt 3 besøk den siste mnd og alle gangene har han hvert sånn.

magen min vrenger seg hele tiden. ofte nervøs i magen og blir da sittende på do.

har hvert hjemmeværende i 4år. skulle ut i jobb for ett år si, men noe uforutsett oppstod og så ble jeg gravid igjen.

jeg er bare sur og gretten hele tiden.

er skikkelig dritt lei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff da.. ikke noe greit... kanskje snakke med mannen din om problemet?..

uansett, prøv så godt du kan å komme deg ut i frisk luft, og ut blant folk. det hjelpes uansett om 4-åringen din er vanskelig. han er kanskje lite sosialisert? lillegutten min har ikke vært så mye sammen med andre unger og er veldig skjenert (pga det tror jeg). har i det siste gått jevnlig i samling med mange barn med han, og han blir mer og mer utadvent for hver gang. tror det kan hjelpe for den tullete oppførselen til gutten din og.

lykke til :o) det ordner seg nok skal du se..

Skrevet

Vet du,dette høres ikke ut som noe god situasjon verken for deg eller barna. Hva med å ta opp dette med helsestasjonen,og be dem komme med et forslag til hva du kan gjøre? Har du ikke barnehageplass til sønnen din burde skaffe han plass så fort som overhodet mulig! Du kan be om å bli prioritert før andre pga store belastninger i familien. For det har du jo i aller høyeste grad! Det er ikke rart du er sur og gretten når du går hjemme med barna hele tiden og skal klare alt sammen selv,det går jo ikke for noen i lengden! Første bud må jo være barnehageplass,og så må han mannen din settes kraftig på plass,så han våkner opp litt. Ta han med deg til helsestasjonen eller familievernkontoret og legg frem problematikken for dem,hvis du får han med deg. Det er ikke godt for noen om du knekker sammen tilslutt,hvem ska da ta seg av barna? Hvis du legger saken frem på den måten,tenker jeg han hører litt bedre etter;)

Skrevet

Skjønner att du er sliten. Og 4 åringen prøver alt han kan for å få mer oppmerksomhet, om enn på feil måte..Og når det kommer besøk/dere er på besøk, så bruker han også feil metode for å få oppmerksomhet..

Det er slitsomt, men prøv å rose 4 åringen for all god og normal oppførsel, hele tiden, gjerne hvert minutt eller så. Si nøyaktig hvorfor han gjorde noe bra. F.eks " så flink du er som sitter fint og leker med legoen" "Sa glad jeg ble nå når du kom og satte deg rolig med meg" " så snill du er med lillesøster/bror som gir henne en kos", "så flink du er som henger opp jakken din" Og så stor og flink du er blitt som kan...., det klarte du jo akkurat som en voksen....

osb.

Etterhvert vil han nok endre oppførsel.

Skrevet

Ikke noen bra situasjon du er i. Ta kontakt med helsestasjonen. Kanskje dere har homestart der du bor? Det er en frivillig organisasjon, der en kan få hjelp 2-4 timer i uka med det du vil. De kan passe begge barna hvis du trenger litt fri, ta han største eller minste med ut å leke slik at du får kvalitetstid med et av barna dine. Eller at du bare trenger en voksen person å snakke med hjemme? Det er du som avgjør selv.

Det er et utrolig godt tilbud til småbarnsfamilier som trenger en ekstra hånd av og til.

Gjest Renate&nydelige Christina
Skrevet

Få 4 åringen din inn i barnehage fortest mulig!

Jeg ser ingen grunn til at du ikke kan få en prioritert plass, du har grunnlag i masse vis...

Skrevet

han går i barnepark deltid. 4t hver gang. han har alltid hvert ganske sosial. mye sammen med andre. men det hjelper ikke.

jeg pleier og å rose ham for det meste som han gjør som er bra. prøver meg på mye av det som liksom skal hjelpe på oppførsel, som jeg har sett på nanny ol. til ingennytte. ender bare med kjeft pga at det som oftes er lettest, med tanke på at jeg har en liten til som nesten hele tiden skal ha oppmerksomhet og.

mannen min er jo like mye hjemme som han er borte, men han blir borte for lenge om gangen. når han er hjemme er jo barna sånn som de pleier. men da har jeg en som kan hjelpe meg.

det tærer litt på forholdet når jeg ofte er sur på ham fordi han kan ta seg en kjøre tur når han vil og han har en jobb og gå til. da får han den dose voksen prat og fred han trenger og blir tilfredstilt med det. når han er hjemme koser jeg meg med tanken på å få sove.

sist han var hjemme nå så sa jeg at jeg hadde lyst å finne på noe, med noen. så sa han er jeg noen? var egentlig ikke han jeg tenkte på sa jeg. ble litt skuffet da. og han lurte da på om ikke han var no kjekk å finne på ting sammen med. ente med at jeg la fra meg hele tanken. mistet lysten. takk skal du ha gubben...

uff nei er ikke så gale alltid, men de siste mnd så har jeg slete skikkelig. finnes ikke no home greier her. og de på helsestasjonen er det ingen som liker. de er så gamle, frekke og sure. så dem tør jeg ikke prate med.

Skrevet

Ta en titt på barneoppdragelsedebatten. De øverste innleggene anbefaler en utrolig god bok.

Skrevet

Sånne folk burde ha slutta i jobben for lengst! Fysjameien! Men hva med familievernkontoret da? De må da ha noen ok folk som jobber der vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...