St.Sunniva Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Dette er et sitat jeg har tatt fra nettet: MELK I KOSTEN Barneleger anbefaler at man venter i minst 12 måneder før man introduserer melk som drikke for barn. Kumelk kan nemlig framkalle allergier og forårsake problemer med fordøyelsen. Når du gir barnet ditt kumelk, er det viktig at du gir H-melk og ikke lettmelk. Fram til barnet er to år trenger kroppen det ekstra fettet og fettsyrene for å dra nytte av kaloriene slik at hjernen utvikler seg. De fleste barna som får morsmelkerstatning bør gå over til kumelk når barnet er cirka ett år. Spør på helsestasjonen om det er noe spesielt du bør ta hensyn til. Barneleger anbefaler at du ammer i minst ett år eller lenger, hvis du og barnet ditt trives med det. Hva gir dere?? Snuppa mi får mm på flaske en gang om dagen (noen ganger mme)...Hun er litt over 11 mnd nå. Holder det med mm en gang om dagen eller bør hun da få kumelk etter 12 mnd i tillegg?
Gjest Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Jöss.......... Fikk barn i 04 jeg og da lärte vi at ungen skulle få lettmelk ikke helmelk .
St.Sunniva Skrevet 26. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2007 Nemlig det jeg har hørt også, derfor syntes jeg det var så merkelig....
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 jeg hart hørt helmelk nettopp pga. det som sto i innlegget ditt. Men jeg blirt også annbefalt å gi spesialformulert follow-on melk for barn fra 1-2 år.. vet ikke om det kanskje er et produkt som er bare laget for å tjene enda mer penger på småbarnsforeldre. Har ikke vært på ett årskontroll enda, men når jeg går skal jeg spørre. Jeg trodde fett og kolesterol var bra for hjene og nervesystem oppbygging, så ville ikke gitt melk med redusert fettinnhold med mindre legen annbefalte det pga. overvekt
Gjest Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Sikkert noe nytt dette med helmelken ! - Ser her i permen til dattern min (ja jeg er slik mamma som hamstrer alt jeg har fått utlevert på helsestasjonen og hos legen) her er en folder om at barnet skal ha lettmelk ! - Jeg har foröverig en datter som digget flöte og gjör det enda )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå