asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Jeg blør i ett sett! Hadde en syklus på kun 18 dager nå sist, og har hatt en blødning på 8 dager. Mye lenger enn vanlig. Så opphold i 3-4 dager (litt sporblødning da også) og nå fosser det igjen på andre dagen. Blir jo blodfattig av dette... Hva kan det komme av? Har spurt før, men nå håper jeg noen gidder ta seg tid å svare.. Jeg er skikkelig bekymra.
Gjest Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Går du på noe p piller eller spiral eller nettopp fått nye piller eller satt inn spiral ? Uansett ved slik uregelmessig blödning som du her nevner MÅ du kontakte legen din ! Det kan väre noe muffens - hadde samme jeg og det viste seg at det var en lav hormonell p - pille jeg var blitt satt på (Loette) og den kan gi slike merkelige blödninger. Efter 3 mndr uten forbedring byttet legen p - pillen mine og siden har allt värt peachy !
Ett_øyelokk.... Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Hvis blodet fosser, ville jeg heller tatt en telefon til legevakten enn rop om hjelp her inne.. Sorry.. vet ikke hva det kan være..
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 JEg anbefaler rett og slett at du går til legen og krever å få tatt blodprøver for å sjekke hormonverdiene dine. Fortell om syklusen og blødningene, så tar han nok de blodprøvene som er nødvendige. Ellers kan jeg anbefale akupunktur som mange opplever syklusen blir balansert med.
ApriIbaby Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Eller så kan det være Ektopi som er en ufarlig tilstand der veller fra inni livmorhalsen har "vandret" litt på utsiden av munnen. Disse cellene er mye mer lettblødende enn de vanlige cellene og kan blø ganske godt i perioder. Blødningene da kommer ofte i forbindelse med avføring, samleie, ob bruk eller annen Pressing/stimuli. Er helt ufarlig og kan gå over igjen av seg selv, eller bli et periodeproblem
asjo_mamma på nytt:-) Skrevet 26. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. september 2007 Jeg var hos legen på mandag, og han tok GU med vevsprøve og div blodprøver. Skal tilbake om 2 uker. Så selvfølgelig tar jeg kontakt når det er så ille... Men det er ikke bare usatbil syklus, tror jeg, siden det har blitt både lengre og flere blødninger. Sluttet på p-pillen for et halvt år siden, og i mellomtden har jeg hatt noenlunde normale sykluser. Så jeg ber egentlig her bare om gode råd fra noen som kanskje har opplevd noe av det samme...
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 Skjønner, asjo. Har hatt problemer med syklus selv, men for meg hjalp akupunktur. Håper du får hjelp av legen - ikke gøy å ha det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå