Gå til innhold

Nå er hver kveld et sant helvete :'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre lengre.

Ingenting er bra nok for Stina på kveldene lengre. Er et sabla liv med både amming og legging.

Hyler og skriker. Vil ha mer mat tydeligvis, men maser bare ved puppen og blir ikke fornøyd. Noen kvelder tok hun mme så greit som bare det, men ikke de siste kveldene :( Vil ikke ha flaske med mm heller.

Ikke skal hun legge seg heller, enda øynene holder på å dette igjen på henne :(

Føler virkelig at jeg har forsøkt absolutt ALT, men det er ingenting som nytter.

Er så lei nå, at jeg tror jeg går på veggen snart.

Hva skal jeg gjøre for å komme ut av denne "rytmen" vi har fått nå, før jeg blir GAL???

Beklager tonen, men nå er jeg så frustrert, og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre :'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner problemet ditt og at du blir drit sliten av det! Stemmer det at hun er 3 1/2 mnd? I så fall kanskje du rett og slett skal prøve å introdusere grøt til henne. Ellers er det noen barn som bare må få gråte litt i fred før i sovner, -uten noe som helst oppstyr rundt dem. Barn trenger jo å lære å finne søvnen selv. Da mener jeg selvfølgelig ikke gråte lenge alene.

Skrevet

Vi hadde en slik periode da småtten var ca 4 mnd. Vi gjorde ingenting spesielt. Satt ved sengen hans når han skulle sove, tok han opp i armene om det ble riktig ille og bysset han litt men forlot alrdi soverommet og hadde lyset dempet. Det hele gikk over av seg selv egentlig, husker ikke helt når men det varte ikke så veldig lenge. Nå er han 6 1/2 mnd og har sovnet mellom kl 1930 - 2000 hver kveld i lang tid (uten skrik og hyl :-)) Skjønner frustrasjonen men det går over, bare bit tennene sammen. Når det gjelder "tull" ved matingen (puppen) så gikk det også over etter en stund. Ergo: jeg er uenig med at du trenger å gi grøt ennå, jeg ville ha sett det litt an enda en stund.

Lykke til.

Skrevet

Kan hun være overtrøtt? Her prøver vi å få til en liten lur i halv seks -seks tida og så legging fra ca 7. Må som regel trilles i søvn i vogna, og sover kanskje 15-30 minutter, men det hjelper.

Skrevet

Er barnefaren hjemme? Her var det mannen min som måtte ta de kveldene. Da luktet han ikke melka og roet seg mye fortere...

Skrevet

Da var hun endelig sovnet, i armene på sin gråtende mamma...

Vet jeg burde bare ha sittet ved senga hennes og roet henne. Men jeg greide d ikke. Jeg stressa meg opp og ble irritert og sur, så da sovna hun hvertfall ikke :/

I bunn og grunn er d vel min egen feil at d tar så lang tid når d blir vanskelig, jeg aner bare virkelig ikke hva jeg skal gjøre når slike tunge økter kommer. Trenger et verktøy som kan hjelpe meg der.

Pappan kommer HELDIGVIS hjem i morra, han har vært vekke i 5,5 uker nå. Har mest lyst å rømme hjemmenfra når han kommer og kan ta over. Jeg egner meg dårlig som alenemor, d er sikkert.

Hun sover alltid en dupp på ettermiddagen.

Men sliter m dårlig utdrivning/litt lite melk på kveldene, tror d er derfor hun begynner å styre. Også baller d på seg da, når jeg takler det styret hennes dårlig...

Vi hadde jo så fin rytme her (har vel enda håper jeg), la seg i sju-åtte tida hver kveld, helt greit.

Sukk...

Blir selvsagt bedre når sambo kommer, men han reiser jo igjen, grøss og gru...

Takk for at dere gidder svare, er "litt" over middels frustrert og fortvilet i kveld... :'(

Skrevet

Kanskje du kunne prøve den nasesprayen som hjelper på utdrivinga? den funka kjempebra her en periode da melka kom litt tregt på kveldene.

Skrevet

Vet hvordan du har det, det er skikkelig fortvilende. Har du prøvd å synge for henne? Det roer småen her, utrolig nok. Og når jeg går og synger og nynner, så roer jeg meg på en måte selv også, det er vanskeligere å være så irritert, har mang en gang nynnet han i søvn i armene mine. Selvsagt ikke noe bra sånn rutinemessig, men sånn er det av og til, nå har vi sklidd ut en periode. For øvrig sies det at det skal hjelpe på din utdrivning/produksjon hvis du får deg en hvil selv på ettermiddagen. Har du noen mulighet til det?

Skrevet

Og forresten; du har lov til å være sliten etter 5 og ei halv uke som alenemamma, det er intet mindre enn imponerende at du har greid deg så bra. Håper du får god avlastning i morgen.

Skrevet

Har nesesprayen ja, men var for sen i dag med å bruke den. Når jeg er blitt stressa og irritert funker den ikke :(

Så må være litt kjappere neste gang ja.

Ja, prøvde å synge og bære, men orka ikke så lenge, så da jeg la henne i senga begynte hun bare å gråte igjen :(

Vet at d er lurt med en hvil, men er helt umulig når jeg er alene med tre unger...Veldig synd.

Akkurat den saken blir tusen ganger bedre fra i morgen når pappan kommer da.

Skrevet

vår si lille tulle har vært slik siden hun ble født,så føler med deg...har prøvd det meste vi også,til slutt mente mora mi at vi bare burde prøve å gi henne litt grøt,for det virka som hun ikke ble mett.det hjalp mye,men hun skriker seg fortsatt i søvn om kvelden,hun kan være stuptrøtt men kan allikavel ligge en time å makke i senga før hun går til ro.og hun er ti mnd,og selv om far er hjemme så gjør han ikke så mye med henne om kvelden,er jeg som må gå der å passe på og vise at vi er der for henne:(

uff har bare så mye hormoner for tiden,er gravd med nr.2 og føler meg ikke så veldig på topp for tiden...

Skrevet

Ja, vi er nok mange frustrerte i landet vil jeg tro.

Jeg takler ikke å la henne ligge og skrike, blir helt gal av å høre på henne.

Må finne andre løsninger, d er helt sikkert.

Stakkars deg! Syns jo godt den pappan kan stille opp for deg da! Og henne!

Hvordan skal du få det med to små, hvis han ikke er der nå liksom?

Huff.

På en måte glad dette er siste min, så vet jeg at jeg slipper flere runder i hvertfall.

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen...har ei sta lita jente på snart tre måneder som vet å skrike;)Har plagdes MASSE med ammingen, og nettopp nå sluttet med skjold...så hun har fått litt lite melk helt til nå...men når skrikingen står på er det en ting som ALLTID får henne til å sovne...

jeg holder henne tett inn mot brystet mitt også går jeg rundt i rommet og "hømmer"...hehe, veldig vanskelig å forklare...men se for deg en indianer;)"høm, høm-høm"...med litt grov stemme slik at det blir vibrasjoner i brystet ditt, og samtidig går jeg "tungt" slik at det blir litt sånn opp og ned på henne...huff, umulig å forklare dette jo...men er en gammel teknikk som samene brukte!! Fungerer også på kolikkbarn:)

Håper du skjønte noe av dette for det fungerer VELDIG BRA!!

Lykke til i vertfall:):)

Skrevet

Puh...

Endelig en ny dag.

Hun sovna på fanget mitt i går, og sov og sov og sov... Og d var så godt at jeg ville nesten ikke flytte henne i senga.

Må bare greie å beholde roen og vente til hun sovner neste gang.

Blir bare så innmari stressa når hun styrer sånn, også er den onde sirkelen igang.

Får bare bære henne til hun sovner og håpe d blir bedre etterhvert. Kanskje hun har litt same i seg ;) Alle tips mottas med takk, og vil bli testet :)

I dag kommer sambo hjem, og han er lagd av tålmodighet, så da blir livet straks bedre for oss alle :)

Skrevet

Her også fungerer det MYE bedre når pappaen kommer inn og tar over showet. Ikke lukter han melk og han tydeligvis en mere RO enn vi stressede kvinnfolk. Jeg merker jeg får helt vondt inni meg når jeg ikke klarer å roe gutten min. Dette merker jo sikkert gutten også..

La pappaen ta over roret en stund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...