Gå til innhold

Dattern på 3.5 tisser fortsatt i bleien ...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

men hun har bäsjet på do i 1 år. Hjemme går hun uten bleie - vi har noen uhell , men hun tisser jo hvertfall hver 2 time hjemme. de gangene vi har prövd m truse i bhg så får jeg hjem 3 -5 sett klär som hun har tisset ut . Nå sier hun selv at hun vil ha bleie i bhg for hun husker ikke å si ifra der . (når hun må tisse så må hun akuratt der og da så de rekker jo ikke inn og av med klär) Skal jeg bare la henne ha bleie i bhg ? Ped leder sier at jeg börr la henne nestemme selv, men de har ikke noe imot at hun tisser seg ut og de må skifte , men klart når det er oppi 5 sett om dagen så tror hun (ped leder) at dattern ikke er moden for trusebruk enda . Hva mener dere ? Erfaringer? Når sluttet deres å tisse i bleie ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville latt henne ha bleie, iallfall så lenge hun vil selv. Egentlig uansett, tisser man i buksen 3-5 gr i løpet av en barnehagedag, er man ganske enkelt ikke klar for å slutte. Kanskje blir hun klar i løpet av kort tid om hun bare kan få slippe å tenke på det en stund?

Min eldste sluttet når han var vel 3 år, yngste bruker enda bleier (2 år 9g 8 mnd). Ville ikke blitt stresset før om et års tid egentlig.

Skrevet

Synes du skal la henne bestemme selv.. første vår slutta når hun var på den alderen.. først når hun var ca 3 år, men etter en kort periode ble det mye uhell, og hun ønsket bleia tilbake.. etter noen mnd sa hun plutselig en dag : Mamma, nå vil jeg slutte med bleia!... Jeg var noe skeptisk da hun ikke gikk på do så lenge hun hadde bleia på, og hennes problem var at hun alltid bæsja seg ut, og det var ikke særlig moro.. men fra den dagen var hun ferdig med bleia!

Skrevet

Takk jenter :o) Da stresser jeg det ikke. Hun bommelommer på do hjemme og i bhg - det er bare den tissingen hun glemmer å si ifra om når hun merker det kommer.

Hun er den eneste på avd sin med bleie (21 unger 3 -5 år) så blir litt bekymret for hvor jeg feilet liksom :O/

Skrevet

Glem alle de andre ungene du, ingen barn er like og det finnes sikkert andre unger i barnehagen som sliter med det å bæsje på do noe datteren din jo fikser helt fint. Så det er ingen grunn til å fortvile og det å ha henne i bleier en stund til betyr garantert ikke at hun kommer til å møte opp med bleie i buksa første skole dag ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...